szerző:
hvg.hu

A Z-Tune kivitelből mindössze 19 példányt készítettek, így már a ritkaságánál fogva is egy vagyont ér, de emellé 500 lóerős motor és összkerekes hajtáslánc is jár, amitől a leggyorsabb szériaautók egyikének számít. Az ára is ezt tükrözi.

A Halálos iramban című mozifilm-széria meghozta a világhírt a Nissan GT-R számára, de a hozzáértők között már kezdettől fogva egy körülrajongott modellnek számított. Főleg a limitált szériás kivitelei, melyekből jó néhány akadt az évek során, de bizonyos szériák különösen értékesnek számítanak. Például a 2003-ban bemutatott R34 GT-R Nismo Z-Tune, amiből mindössze 19 példányt készítettek a Nismo szakemberei, egyenként, aprólékos kézi munkával.

©

A Z-tune széria ikerturbós, 2.8 literes, soros hathengeres motorja egyenesen a GT500 versenyautóból érkezett, így a teljesítménye kereken 500 lóerő, amit 6800-as percenkénti fordulatszámtól ad le, de a megerősített motoralkatrészeknek köszönhetően innen még bőven van hova forgatni, hiszen 9000-től kezdődik a leszabályozás. A versenyblokk mellé egyedileg fejlesztett Brembo fékrendszer is jár (elöl hat, hátul négy dugattyúval), továbbá kiszélesített karosszéria, szénszálas elemek, valamint állítható Sachs futómű, melyek közül utóbbi szintén a GT500 versenyautóból érkezett.

©

A fentiek alapján nehezen lehetne tökéletesebb Nissan GT-R-t elképzelni, amit az is tovább fokoz, hogy a végsebessége meghaladja a 325 kilométer/órát, a negyedmérföldes sprintet pedig 10,06 másodperc alatt is képes teljesíteni, amivel lepipálja a leggyorsabb és legújabb szupersportautókat is. Utóbbi megállapítás az árára is igaz, hiszen felbukkant belőle egy eladó példány Hongkongban, amiért 510 ezer dollárt kérnek, vagyis átszámítva, mintegy 143 millió forintot.

Aki esetleg már tárcsázná is a kereskedés számát álmai GT-R-jéért, annak érdemes felnéznie az egyik legnagyobb német használt autós oldalra, mert ott is hirdetnek egy japán példányt méghozzá 325 ezer euróért, ami épphogy csak meghaladja a 100 millió forintot.

©
©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék