szerző:

Megérkezett a négykerékhajtású, négyüléses, „családi” Ferrariként is emlegetett FF útódja. Ennek örömére új nevet is kapott.

A kocsi külsőleg is erősen átalakult az új névhez méltóan. Új frontrészt terveztek neki, amelyen integrált módon oldották meg a légbeömlőket, de új levegőnyílások vannak oldalt is, valamint új hátsószárny, tetőspoiler és új diffúzor.

A névváltás során a GTC (gran turismo coupé) mellé bekerült Lusso jelző – amelyet régóta használ a márka – arra utal, hogy elsősorban egy nagyteljesítményű, kényelmes, luxus-utazóautóról van szó inkább, mint egy kemény szupersportkocsiról.

©

A kocsi megújításával a fiatalabb rétegeket célozta meg a Ferrari, ugyanis már az előd modellt az FF-et is, a többi maranellói paripához képest, viszonylag sokat használják tulajdonosaik. A praktikusabb autó pedig kvázi elegáns „cégautóként” is megállja a helyét.

A motortérben a GTC4Lusso ugyanazt a 6,2 literes V12-est mondhatja magáénak, mint az FF, azonban az erejét 660 lóerőről 690 lóerőre emelték, amelyet 8000-es percenkénti főtengelyfordulatnál ad le. A továbbra is turbó nélküli erőforrás nyomatéka 697 Nm, amelynek 80 százaléka már 1750-es fordulatról a sofőr rendelkezésére áll.

A menetteljesítményeit illetően a GTC4Lusso abszolút az elitligában versenyez, a 0-100 km/h-s sprint 3,4 másodpercig tart – 0,3 századdal jobb, mint a korábbi FF-é – azonban a végsebessége változatlan, az elődmodellével azonos 334 km/h.

©

A GTC4Lusso – akárcsak az elődje – természetesen maradt összkerékhajtású, azonban összkerékkormányzással bővült a rendszer tudása. A 4RM-S-nek nevezett rendszer része a Ferrari vezetési asszisztenscsomagjának, amellyel a cég állítása szerint az összkerekes autó elsőrangúan autózható akár havas, csúszós terepen is.

A kocsi hivatalos árazását még nem tették közzé, azonban a Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonságért várhatóan minimum a jelenlegi FF, 226 ezer fontos, nagyjából 91 millió forintos árát kérik majd.

Az idei évre, lényegében teljesen megújult a márka modellválasztéka. A California modellt felváltotta a California T, a 458-as utóda is bemutatkozott a 488 személyében, és a régi csúcsmodellt (a LaFerrari érkeztéig), az F12-öt  is leváltotta az F12tdf.

©
©
©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.