szerző:

A Riversimple cég autója egy könnyű, kétüléses üzemanyagcellás jármű, amit megfizethető áron kínálnának.

A cég, amely régi szereplője a zöldautózással foglalkozó fórumoknak, most egy Rasa névre keresztelt autót mutatott be. Bár az elnevezés nem teljesen egyértelmű, de vélhetően a tabula rasa, „tiszta lappal” latin kifejezésre utal.

Az autó könnyűszerkezetes felépítményű részben alumínium, részben szénszálas szerkezetű anyagokkal. A kocsi hátuljában foglal helyet – az utasok helyett – a nagynyomású hidrogéntank, miközben a generátorként üzemelő üzemanyagcella a hátsótengely vonalában helyezkedik el.

©

A kocsi súlya mindösszesen 580 kilogramm és a hajtásról négy darab a kerékagyakban elhelyezett elektromotor gondoskodik. A cellák kapacitása 8,5 kW. További technikai részletet nem közölt a cég, de menetdinamikai adatokat igen. Eszerint a Rasa maximális sebessége 96 km/h, de ami fontosabb, alig 1,5 kilogramm hidrogénnel 483 kilométeres távot tud megtenni. Ez a gyakorlatban 0,94 literes fogyasztásnak felelne meg egy normál üzemanyaggal közlekedő autó esetében 100 kilométerenként.

A kocsi fejlesztéséért Christopher Reitz felelős, aki az elmúlt 25 évben a VW, Audi, Nissan, Fiat, Alfa Romeo márkák háza táján dolgozott mérnökként.

A projekt leírása szerint, a Race nem csakhogy nagy hatásfokkal használja a hidrogént mint üzemanyagot, de a hajtáshoz, 50 százalékban mozgási energiából visszanyert energiát használ elektromos árammá alakítva.

Amennyiben minden a vállalkozás tervei szerint alakul, akkor a kocsival 2018-ban már az utcákon is találkozhatunk. A cég működéséhez szükséges költségekből az EU is jelentős részt vállalt, mert 2 millió eurós támogatásban részesítette a kis céget, amelynek feltétele, hogy 20 darab működő prototípust gyártsanak.

©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.