szerző:
hvg.hu

Az amerikai cég a világ legrosszabb útját építette meg csak azért, hogy tökéletesítse a találmányát. A jelek alapján jól sikerült.

Mi az a dolog, ami ma a világ legtöbb autósa számára problémát okoz? – tehette fel a kérdést nemrég magának a Ford fejlesztői csapata, majd gyorsan meg is válaszolták azt. Bár az összesítéskor a ranglistán egész biztosan előkelő helyen végzett a közlekedési dugóban ücsörgés, az első helyre végül a közlekedési akadályok – kátyúk, fekvőrendőrök – kerültek. Éppen ezért a cég fogta magát, és a pénzt nem sajnálva megépítették a világ legrosszabb autóútját.

©

A cég belgiumi tesztpályáján egy helyre gyűjtötték össze Európa, Amerika és Ázsia összes kátyúját. Ehhez 25 országot kerestek fel, többek között Ausztriát, Franciaországot, Németországot, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svájcot, de bejárták Ázsiát, Ausztráliát, valamint Észak- és Dél-Amerikát is. Persze ha tudnák, hogy ehhez elég lett volna eljönni Magyarországra, és tenni néhány kört az alsóbbrendű utakon, valószínűleg a fejüket vernék a falba, hogy annyi pénzt dobtak ki a tanulmányozásra feleslegesen.

Mindenesetre a tapasztalatokat összegyűjtve 80 kilométernyi aszfaltot építettek meg, amiben 100 extrém útfelület, ezen belül pedig nagyjából 2 kilométernyi durván kátyús szakasz próbálható ki. A pályáról készítettek is egy videót, érdemes megnézni.

A Ford persze nem véletlenül öli ilyesmibe a pénzt, a cél az, hogy minél tökéletesebb, erősebb és ellenállóbb futóművet készítsenek az autókhoz, ami akár az extrém terhelést is képes kibírni – vagy legalábbis jól kezelni.

Minderre persze komoly szükség is van, a Detroit News beszámolója szerint ugyanis évente csak Amerikában mintegy 3 milliárd dollárt költenek az autósok arra, hogy megjavíttassák a kátyúk okozta sérüléseket az autón. Hogy ez az összeg csökkenjen, a Ford egy olyan rendszert fejlesztett, ami a magyar autósoknak is kincset érhet.

A kerekekhez szerelt érzékelők segítségével az autó észleli, ha kátyú következik az úton, a központi egység pedig megmerevíti a futóművet, mielőtt az abroncs elérné a lyukat. A technológiának köszönhetően az autó szinte "átugorja" a kátyút.

A cég amerikában a Ford Fusion frissített változatába szereli be elsőként a rendszert, az Európai modellek közül pedig a Mondeo, a Galaxy és az S-Max esetében számíthatunk a megjelenésre.

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék