szerző:

A Mercedes-AMG C63 S eddig sem volt motorerő híján, de a Brabus mérnökei gondoskodtak róla, hogy ezután a szupersportautók elől se kelljen kitérnie a német autópályán.

Ha valami nem hiányzott az új Mercedes-AMG C63 S limuzinból, akkor az a motorerő, ugyanis a 4.0 literes biturbó V8-as erőműve 510 lóerőt szabadít az aszfaltra a hátsó kerekein keresztül. Ekkora ménes már bőségesen elég mindenre, amit közúton és versenypályán ki lehet használni, de azért a Brabus szakemberei úgy gondolták, hogy plusz 140 lóerő mégis csak jót tesz a menetdinamikának, ezért elkészítették belőle a 650 lóerős verziót.

©

A teljesítmény fokozása érdekében a Brabus műhelyében saját fejlesztésű turbókra cserélték az eredeti darabokat, átprogramozták a motorvezérlő elektronikát, valamint beszerelték a rozsdamentes acélból készült kipufogórendszerüket, amit egy pillangószeleppel is elláttak, hogy csendes módban is használható legyen az autó. Az említett 650 lóerő mellett a nyomaték és szépen megugrott, hiszen immáron 820 Nm-rel gazdálkodhatnak a leendő ügyfelek, ami könnyedén repíti az elegáns sportlimuzint a 320 km/h-s végsebességig, míg a 0-100-as gyorsulása lecsökkent 3,7 másodpercre.

Ahogy az ilyenkor lenni szokott a futóművet sem hagyták érintetlenül, hanem felkérték a Bilstein szakembereit, hogy fejlesszenek az autóhoz egy egyedi adaptív rendszert, amely tízféle beállítást enged. Ezenfelül a fékeken is dolgoztak egy keveset, valamint 20-colos felniket szereltek fel, amire elöl 255/30, hátul pedig 275/30 ZR 20-as gumiabroncsokat húznak, az ügyfél igénye szerint Pirelli, Continental vagy Yokohama márkával.

A Brabus C63 S-t számos karbon optikai kiegészítővel is ellátták, ahogyan az utastérben is számtalan személyre szabható kárpitozást kínálnak. Aki kedvet kapott az autóhoz az a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon bele is ülhet és meg is rendelheti.

©
©
©
©
©
©
©