szerző:

Valójában nem is az M2-t vették kezelésbe a tuningműhely szakemberei, hanem az M235i-t, de amit belőle faragtak, az még az M4-et is túlszárnyalja.

A Genfi Autószalonra a nagy gyártók mellett a nevesebb tuningműhelyek is számtalan újdonsággal készülnek, melyek közül a megosztóbb átalakítások közé tartozik az AC Schnitzer most bemutatott BMW 2-es kupéja. Leginkább a külseje miatt, hiszen a méregzöld fényezés, a 20-colos piros felnik, a látványos sárvédőív-szélesítések, a vasalódeszka méretű hátsószárny és a karbon kiegészítők leginkább egy versenypályáról elszabadult pályagép benyomását keltik.

©

Ha a külső nem is nyerné el mindenki tetszését, a lemezek alatt lapuló technikába nehezen lehet belekötni, ugyanis az AC Schnitzer mérnökei az M235i eredeti motorját lecserélték az M3/M4 S55-ös motorblokkjára, melynek a teljesítményét feltornázták 570 lóerőre. Az ACL2 névre keresztelt, hatfokozatú manuális váltóval szerelt autó így 3,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami jócskán túlszárnyalja az M2 és az M4 szintidejét.

Utóbbi nem is csoda, ugyanis a teljesítmény növelésén túl egy eredményes fogyókúrát is végrehajtottak a sportkupén, amivel 122 kilogrammot faragtak a súlyából. Ennek köszönhetően csupán 1448 kilogrammra jut a már említett 570 lóerő, vagyis a súly/lóerő aránya még egy Ferarri 458 Italiánál is jobb.

©

Az utastér is igazodik a versenyautós külsőhöz, melynek legegyértelműbb jele, hogy kihajították a hátsó üléssort, előre pedig szorosan tartó kagylóüléseket szereltek.

Akinek összhatásában esetleg túlságosan sokkoló lenne az autó, de néhány részlete viszont tetszik, az megnyugodhat, hiszen ez csak egy kiállítási darab, amire mindent felpakoltak, az alkatrészek viszont külön-külön is megvásárolhatóak.

©
©
©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék