szerző:
hvg.hu

A DS E-Tense nevezetű tanulmányautó a nagy francia divatházak kézműves hagyományait kombinálja a digitális tervezési eszközökkel és a legmodernebb elektromos hajtáslánccal.

Egy évvel a márka létrehozása és alig pár héttel az európai modellválaszték megújítása után a DS, vagyis a Citroen luxusmárkája egy igazán különleges autóval áll elő a Genfi Autószalonon.

A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-Tense számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 lóerős, maximális nyomatéka pedig 516 Nm. A hatótávolsága 310 kilométer vegyes ciklusban, míg városban 360 kilométer megtételére képes, amit a padló alá rejtett lítium-ion akkumulátoroknak köszönhet.

Hasonlóan a Divine DS-hez, az E-Tense-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális visszapillantó bemutatására.

Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta, míg az autó tekintetét a gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak.

Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása.

Ha szeretne elsőként értesülni a Genfi Autószalon újdonságairól, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék