szerző:

A német gyártó egy amolyan „vissza az eredeti koncepcióhoz” típusú autónak szánja a 911 R-t, amelybe egy feltöltés nélküli 4.0 literes szívómotort raknak, ráadásul csak kézi váltóval összekapcsolva.

Az állítólag 600 darabos szériára tervezett Porsche 911 R nagyjából azokat a képességeket hordozza, mint egy mostani GT3-as Porsche, de nagy szárnyak nélkül, jóval visszafogottabb elemekkel. Még úgy is, hogy a hivatalos színezése a versenycsíkozás révén korántsem mondható visszafogottnak.

A lényeg persze a turbó nélküli 4.0 literes motor, a jelenlegi GT3 RS-ből átemelve, amely 500 lóerőt, 520 Nm-es nyomatékmaximumot tud. Hogy további finomsággal szolgáljanak a zuffenhauseni gyártó emberei, a 911 R kizárólag kézi váltóval lesz rendelhető, az egyébként kiváló Porsche duplakuplungos PDK-váltójával nem. (Ez viszont visszafelé is igaz, vagyis a GT3 sem rendelhető kézi váltóval, akármennyire is szeretné valaki.)

A széria egyértelműen a 2017-ben 50 éves eredeti 911 R-modell előtti tisztelgés, amelyből alig pár tucat készült anno, kifejezetten ultrakönnyű kialakítással versenyzési céllal, ám a gyártó végül nem folytatta le a homologizációs eljárást a kocsival, így versenysorozatokban nem vettek részt vele.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.