szerző:

Az olaszok végre elhozták Genfbe a Giulia alapváltozatát, amelyet a 3-as BMW, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály ellenfelének szánnak. Ha minden igaz április 15-től már meg is lehet rendelni.

Amikor az Alfa Romeo tavaly nyáron nagy hírverés közepette lerántotta a leplet a meseszép, és bivalyerős Giulia QV sportszedánról, mindenkinek leesett az álla, és ismét fényes jövőt kezdtek jósolni a nagy múltú olasz márkának.

Ahogy azonban teltek-múltak a hónapok csak nem akaródzott bemutatniuk a középkategóriás modell alapváltozatát, amely az értékesítések gerincét fogja adni. Ilyen előzmények mellett érthető, hogy a Genfi Autószalonon sokan az Alfa Romeo standjára fókuszáltak, hiszen a több hónapos csúszás után végre elhozták a Giulia belépőmodelljét.

©
©
©

A 3-as BMW, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály ellenfelének szánt újdonság sportcsomag nélkül is kellően csábítóra sikeredett, köszönhetően a klasszikus alfás stíluselemeknek és az elegáns limuzinformának. A fényképek alapján a belső tér kialakítása is minőségi benyomást kelt az ízléses bőrkárpittal, a fabetétetekkel, és az alumínium pedálokkal, amikre szükség is van, hiszen a prémium német konkurencia nagyon magas szintet képvisel.

A sajtóanyag alapján a harmadik fontos kritérium, a hajtáslánc is vonzóvá teszi az olasz szépséget, ugyanis a Giulia hátsókerék-meghajtást kapott, igény esetén pedig összkerékkel is rendelhető. A motorpalettája kezdetben a 2.2 literes turbódízel és a 2.0 literes, szintén turbós benzines erőforrásból fog állni, melyek közül a gázolajos egység 150 vagy 180 lóerős teljesítményt, míg a benzines blokk 200 lóerőt produkál. A dízelmotorhoz alapáron hatfokozatú manuális váltót adnak, de opcionálisan nyolc-fokozatú automatával is választható, míg a benzines blokkot kizárólag utóbbival szerelik.

©
©
©

Mindenképpen megemlítendő, hogy prémium középkategóriában elvárt vezetéstámogató extrákkal is felvértezték az autót, például gyalogosfigyelővel és vészfékező rendszerrel. Az olasz mérnökök az analóg vezetési élményt is szem előtt tartották a tervezéskor, így sikerült belőniük az 50:50 arányú súlyelosztást, illetve az karbon és az alumínium alkatrészeknek köszönhetően a tömeget is sikerült alacsonyan tartaniuk, ami 1,37 tonnát jelent a dízel esetében.

Az új Alfa Romeo Giulia gyártása március közepén indul, míg a rendeléseket április 15-től lehet leadni.

Ha nem szeretne lemaradni a Genfi Autószalon újdonságairól, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.