szerző:
hvg.hu

A svédek a Genfi Autószalonon mutatták meg, mire is képes pontosan az autójuk.

Épp egy évvel ezelőtt, a Genfi Autószalonon mutatta be a Koenigsegg a Regera nevű modelljét, ami a hibrid meghajtásnak köszönhetően egy minden eddiginél erősebb Koenigsegget eredményezett. A svédek a mostani eseményre is elhozták a gépet, ezúttal azonban már nem koncepcióként, hanem abban formában, amit a vásárlóknak is kínálnak.

©

A svéd fejlesztők szerint az autón mintegy 3000 módosítást végeztek a tavaly bemutatott modellhez képest, hogy mindent tökéletesíteni tudjanak rajta. Az autó csupán 1590 kg-ot nyom üzemanyaggal és minden szükséges folyadékkal együtt, az alaptömege viszont csupán 1470 kg.

A cég szerint a fejlesztések során a Koenigsegg által szabadalmaztatott Direct Drive erőátviteli rendszer finomhangolása jelentette a legnagyobb kihívást. A váltót az első tengelyre szerelt villanymotor helyettesíti, vagyis a hajtás közvetlennek tekinthető. Persze az érzést meghagyták a sofőrnek: a kormány két oldalán megtalálhatók a váltókarok, csak épp másra jók, mint eddig. A Regeraban ezek segítségével lehet fokozni, hogy a fékezési erővel még intenzívebben lehessen tölteni az akkumulátort.

©

A teljesítménye lenyűgöző: 0-ról 300 km/h-ra 10,9 másodperc alatt gyorsul, ami bőven kevesebb, mint a Bugatti Veyron utódjául szánt Chiron eredménye (13,6 mp). Az autó több mint 1500 lóerős, ami több mint 2000 Nm nyomatékot produkál. És ha már gyorsulás: a 100 km/h-s tempót 2,8, a 200 km/h-t 6,6 másodperc alatt éri el nulláról. Ezek alapján úgy tűnik, a varázslat valahol 200 és 300 km/h között történik, a napokban bemutatott Chiron ugyanis ennél a két mérési pontnál még gyorsabb. Ami pedig igazán elképesztő, az a 0-400 km/h-s sebesség: alig 20(!) másodperc kell neki hozzá, 150-ről 250-re pedig 3,9 másodperc alatt gyorsul.

Jó, persze tudjuk, hogy legálisan úgysem lehet közúton ezt kihasználni, meg minek ilyen erő, ha úgyis csak 130 km/h-ra a maximum, de a dolog nem is erről szól. Sokkal inkább arról, hogy milyen hihetetlen eredményekre képes ma az autóipar.

A Koenigsegg egyébként a brutális erő ellenére nagyon finom vezetési élményt ígér. Az pedig már szinte művészet, ahogy az autó egyetlen gombnyomásra kinyílik.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék