szerző:

Az olaszok a genfi szalonra időzítették a Tipo ötajtós és kombi változatát, emellett a 124 Spider Abarth kivitele is bemutatkozott, valamint egy jövőbeni raliautót is lelepleztek.

A luxusautók és a szupersportkocsik tömkelege kissé megnehezíti a volumengyártók dolgát a Genfi Autószalonon, hiszen a sok száz lóerős egzotikumok mellett nehezebb a figyelmet az átlagautókra irányítani.

Pedig akadnak bőven olyan újdonságok a kiállításon, amelyek néhány éven belül az utcakép szerves részévé válnak, elég csak az új Renault Scenicre vagy a Toyota extravagáns crossoverére gondolni. Az olaszok reményei szerint az új Fiat Tipo is ebbe az illusztris társaságba fog tartozni, melynek érdekében a korábban bemutatott szedán kivitel mellé elhozták az ötajtós és a kombi változatot.

©
©

Ami a méreteket illeti, az ötajtós modell 4,37 méter hosszú, 1,79 széles és 1,49 magas. A kombi pontosan húsz centiméterrel hosszabb, a magasságát pedig 1,52 méterre növelik az alapfelszerelésként kínált, hosszanti tetősínek. A kalaptartó alatt a kategória legtágasabb csomagtartója várja az ügyfeleket: 440 liter az ötajtós, és 550 liter a kombi esetében. Az utóbbi csomagterét innovatív megoldások teszik rugalmasan kihasználhatóvá.

©
©

A régióban egyszerű logika mentén vezetik be a három karosszériatípust: három felszereltségi szint, háromféle motor három különböző üzemanyag-típussal, és három sebességváltó. A szedán, az ötajtós és a kombi Pop, Easy és Lounge felszereltséggel lesz rendelhető. Az Euro 6-motorcsalád dízel, benzines és kettős üzemű (benzin/LPG) megoldásokat kínál. Sebességváltóból kézi, duplakuplungos, valamint hagyományos (nyomatékváltós) automata áll rendelkezésre.

A kompakt modell mellett a Mazda MX-5 alapokra épített Fiat 124 Spider európai változatát is elhozták a szalonra az olaszok. A karakteres roadster kétféle – „Spider" és „Lusso" – kivitelben készül, a mozgatásáról pedig az 1.4 literes MultiAir turbómotor gondoskodik 140 lóerővel és 240 Nm maximális nyomatékkal.

©

Ugyan nálunk még nem is kapható a hátsókerék-hajtású élményautó, de Genfben már az Abarth verzióról és a leendő raliváltozatról is lerántották a leplet. Előbbi az 1.4-es motor 170 lóerős változatával, látványos optikai kiegészítőkkel, prémium utastérrel, Brembo fékrendszerrel, sportkipufogóval és Bilstein gátlókkal várja a leendő vevőket, akik a tervek szerint szeptembertől vehetik át az autójukat, mintegy 40 ezer euróért cserébe.

©
©

A FIA R-GT osztályába szánt leendő raliváltozat a 2017-es versenyszezontól áll rendelkezésre, 150 ezer eurós indulóáron. Ennyi pénzért egy homológ, bukócsövezett versenygépet kapnak az ügyfelek, OZ versenyfelnikkel, állítható felfüggesztéssel, hatfokozatú szekvenciális váltóval, megerősített futóművel, és kompozit műanyagból készült keménytetővel.

©

Emellett a motorja is nagyobb, hiszen az 1.4-es MultiAir helyett az 1.8-as turbós blokk lapul az orrában, amely 300 lóerőt szabadít a mechanikus sperrdiffivel ellátott hátsó tengelyre. Hogy ez milyen menetdinamikát eredményez azt egyelőre nem árulták el, de az 1 tonnás tömeg és a 300 paripa ismeretében villámgyors versenygépnek ígérkezik.

©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.