szerző:
hvg.hu

Ken Block épp csak kiadta a Gymkhana 8-as videóját, amelyben Dubaj utcáit gumicsíkozza fel, máris van egy másik újdonság is a versenyzővel kapcsolatban.

Nagyon úgy tűnik, megvan a következő Gymkhanak epizód főszereplője is, egy vadonat új Ford RS RX, amellyel Block egyébként főállásban az idei ralikrossz-világbajnokságon vesz részt a teljes idényben.

A Ford Focus RS versenyváltozatát a brit M-Sport építi. A kocsiban egy kétliteres Ecoboost motor van, amelyet a Cosworth programozott át. Az egység 600 lóerő körüli teljesítményt képes leadni, ráadásul 900 Nm-es nyomatékkal gyorsít ki minden egyes elrugaszkodáskor. Megszokhattuk, hogy a mai ralikrossz-autók úgy gyorsulnak, mint egy Forma-1-es gép, és nincs ez másképp Ken Block autója esetében sem, amely 96 km/h-s tempót ér el 2 másodperc (!) alatt.

©

Adalékként még egy hatfokozatú szekvenciális váltó segíti a versenyzőt, valamint háromtárcsás karbon kuplungszerkezet. A lassulásról Brembo fékek gondoskodnak, amelyek 350 milliméteres tárcsákra szorulnak, persze hidraulikus kézifékkel kiegészítve.

Az idei ralikrossz vb áprilisban indul Portugáliában és 12 futamosra tervezik. Aki pedig az alig párnapos Gymkhana 8-at még nem látta, itt a videó.

©
©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!