szerző:

Az évente megrendezett Easter Jeep Safari nevű rendezvényre készültek a különleges prototípusok, melyek között egy 707 lóerős, Hellcat motoros példány is megtalálható.

A Jeeptől már megszokhattuk, hogy az éves Easter Jeep Safari nevű rendezvényre mindig készülnek egy-két látványos prototípussal, vagy egyedi kivitelű modellel. Ez idén sem lesz másképp, olyannyira, hogy idén a márka alapításának 75., illetve a rendezvény 50. évfordulója alkalmából is jónéhány egyedi modellel kedveskednek a rajongóknak.

Jeep Trailcat

Aki az izomautók helyett jobban preferálja az erős terepjárókat, annak igazi csemege a Trailcat modell, a készítők ugyanis a szokásos motorblokk helyett a Dodge Hellcat modellek 6.2 literes, 707 lóerős, kompresszoros V8-as motorját pakolták az orrába. Mindezt megfejelték egy 12 inches tengelytávnöveléssel, hatfokozatú manuális váltóval, ballonos terepgumikkal, valamint egy choppolt szélvédővel, és már kész is a pokoli terepes.

©
©

Jeep Crew Chief 715

A Wrangler Unlimited műszaki alapjaira épített Crew Chief 715 egyfajta tisztelgés a katonai használatra szánt Jeepek előtt, ezért a lökhárítói acélból készültek, a 20 colos felnikre 40 colos gumikat húztak, a karosszériaelemeket pedig sötétzöldre fényezték. A mozgatásáról a 3.6 literes, V6-os motor és ötfokozatú automata-váltó gondoskodik.

©
©

Jeep Shortcut

Ahogyan a neve is mutatja egy rövidített tengelytávú modellről van szó, amely a legendás CJ-5 előtti főhajtás. A retro felnik mellé retro fényezés is jár, továbbá BF Goodrich terepgumik.

©
©

Jeep Trailstorm

A Performance Parts alkatrészekkel telepakolt Trailstorm ebben a formájában akár mehetne is a kereskedésekbe, annyira közel áll egy szériamodellhez. A spéci fényezésen, az erősített tengelyeken és a 2 colos emelést biztosító Fox gátlókon kívül nincs is más extra alkatrész rajta, így tulajdonképpen bárki megépítheti magának.

©
©

Jeep FC 150

Az eredeti FC 150 igásló modernkori reinkarnációja alatt egy 2005-os Jeep Wrangler alváz lapul, erősített tengelyekkel, 17 colos acélfelnikkel, illetve 33 colos terepgumikkal.

©
©

Jeep Comanche

A városi hipszterek kedvence lehetne a Renegade alapú Comanche pick-up. Kétliteres dízelmotorjával és a 9 fokozatú automatával nem csak praktikus, de takarékos és egyben fürge igásló lehetne, amely még a terepen sem jönne zavarba a hátsó diffizárnak köszönhetően.

©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.