szerző:

A jelek szerint a Volkswagennél tényleg komolyan gondolják, hogy a dízelbotrány után a megújulás lehet az egyetlen esélyük.

A Toyota Prius 1997-ben épp úgy robbant be a hibrid autók piacára, mint Elon Musk néhány évvel ezelőtt a Teslával az elektromos autók közé, így nem csoda, hogy előbbi esetében a konkurens cégek mind a Priust próbálják megszorongatni, ha hibridről és/vagy alacsony fogyasztásról van szó. Most épp a Volkswagen van soron, ami a jelek szerint nagyon is komolyan gondolja, hogy a dízelbotrány után meg fog újulni. Igaz, ilyen helyzetben valószínűleg mást nem is nagyon tehet – számolt be róla a Carbuzz.

©

A németek most egy 2013-ban elkészített és piacra dobott autó, az XL1 terveit porolják le és dolgozzák át. Eddig persze sok különlegesség nincs a dologban, a pikantériáját maga az XL1 adja. A hipertakarékos autónál ugyanis sikerült elérni az 1,1 literes fogyasztást 100 km-en, ami minden szempontból hihetetlen. A probléma ott kezdődött, hogy összesen 250 darabot készítettek, az ára ugyanis csillagászati volt: 111 ezer eurót (kb. 34 millió forint) kértek el darabjáért.

©

Emiatt persze érthető módon hiába volt olyan alacsony a fogyasztása, nagyjából senkinek sem kellett. A Volkswagen szerint azonban a technológia már fejlődött annyit, hogy újra megpróbálkozzanak vele. Ezúttal az elektromos hajtásláncot helyezik majd előtérbe, a Prius-rivális pedig az XL3 nevet kapta.

©
©
©
©

A tervek szerint az 1,4 literes turbófeltöltős motor 140 lóereje mellett az elektromotor plusz 30 lóerőt ad a rendszerhez. A fogyasztása ugyan magasabb az 1,1 literes változatnál, de még így is remek: csupán 2,5 litert enne meg 100 km megtétele alatt.

Az egyébként 3 litert fogyasztó Prius hazai ára 9,7 millió forint körül kezdődik, a Volkswagen pedig szintén ilyen áron kínálná az XL3-at.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.