szerző:

Az új ZL1 kivitelben a Corvette-ből ismerős 6.2 literes, V8-os motor termeli a lóerőket, ezenfelül adaptív sportfutómű, Brembo fékrendszer és elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű gondoskodik a feledhetetlen élményről.

Nem telhet úgy el amerikai autószalon, hogy ne mutassanak be legalább egy új izomautót, így a jövő héten esedékes New York-i kiállítás kapcsán már előre dörzsölhetik a tenyerüket a kategória rajongói. Az egyik ilyen legjobban várt premier a Chevrolet Camaro csúcsmodelljének, vagyis a ZL1-nek a bemutatója lesz, amely minden eddiginél komolyabb teljesítményt és műszaki finomságokat kínál, férfiasan brutális külsőbe csomagolva.

©

Mivel a lóerő-háború egészen extrém teljesítményt követel az izomautóktól, az új ZL1 megkapta a Corvette Z06 kompresszoros V8-as motorját, amely a 6.2 literes hengerűrtartalomból 640 lóerőt és 868 Nm maximális nyomatékot szabadít a Camaro hátsó kerekeire.

A brutális teljesítmény továbbításában alapáron hatfokozatú (automata gázfröccsökkel dolgozó) manuális váltó segít a nyolchengeres erőforrásnak, de felárért cserébe rendelhető a Forddal közösen kifejlesztett 10-fokozatú automatával is.

©

A menetdinamikai adatokat a kiállításra tartogatják a Chevy emberei, így csak elődmodell értékeiből lehet kiindulni, amiből arra lehet következtetni, hogy új Camaro csúcsmodell 3,9 másodpercnél gyorsabban fog 0-ról 100-ra gyorsulni, a végsebessége pedig elérheti a 300 kilométer/órát.

Mivel egy ideje már az izomautóknál is elvárt, hogy nagy tempónál is úton tudjanak maradni, a ZL1-ben Magnetic Ride adaptív sportfutómű, Brembo fékrendszer (elöl hat, hátul négy dugattyúval), elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű és rajtautomatika is helyet kapott. Elfüstölni pedig a 20 colos, kovácsolt alufelnikre húzott GoodYear Eagle F1 Supercar gumikat lehet, amiket külön ehhez a modellhez fejlesztettek, így nem lesz olcsó mulatság egy-egy burnout.

©

A külsejét illetően a fényképek önmagukért beszélnek, de a rend kedvéért megemlítendő, hogy a dögös karosszéria több mint száz órát töltött a szélcsatornában, annak érdekében, hogy az elemek versenypályás használat közben kellő leszorítóerőt termeljenek, valamint a V8-as motor megfelelő hűtéshez jusson.

Az utastérben már nem ennyire látványos a változás, de azért a Recaro sportülések, a ZL1 feliratok, a lapított aljú sportkormány és a vörös díszvarrás, valamint biztonsági övek, azonnal meghozzák a kedvet egy jó kis csapatáshoz.

©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék