szerző:
hvg.hu

Készül a BMW i8 Roadster, a mostaninál kétszer jobb lesz az i3, de már dolgoznak az X7-en is.

Csütörtökön került sor a BMW szokásos év eleji listázására, ahol bemutatják a sajtónak, mi mindennel készülnek az adott évre. A bajorok gyárában idén egész biztosan nem unatkoznak majd a fejlesztői részlegek, a tervek láttán az ember csak kapkodja a fejét.

©
©

Sokáig egymásnak ellentmondó információk láttak napvilágot arról, hogy lesz-e a BMW i8-nak kabrió változata, avagy sem. A tavaszi bemutatón azonban végre kiderült, valóban jön az i8 Roadster. Igaz, ennél többet nem árultak el róla, de az eddigiekhez képest már ez is nagy előrelépésnek tekinthető. Ha minden igaz, az autót 2018-ra várhatjuk. Az elektromos meghajtással szerelt autók terén azonban ennél még több fejlesztés várható.

A BMW tervei szerint 2017-ig megdupláznák az i3 akkumulátor-kapacitását. Korábbi tesztünk során azt tapasztaltuk, hogy az autóval egy feltöltéssel 120-130, vagy legjobb esetben 160 kilométert lehet megtenni, vagyis a jövőben 240-320 kilométeres hatótávolságra lehet majd képes. Ez azért máris közelít ahhoz az elváráshoz, amit a leendő tulajdonosok támasztanak a nullemissziós gépek iránt.

©

A bajorok emellett egy új elektromos modellben is gondolkodnak, ami az iNext nevet kapná a keresztségben. Az elektromos meghajtáson azonban túlmutatna a gép, a BMW ugyanis egy forradalmi autóban gondolkodik: egy mozgásérzékelőkkel rendesen megpakolt, mesterséges intelligenciával ellátott gépre kell gondolni, amit a nemrég az Audi és Mercedes támogatásával megvásárolt Nokia Here térképszolgáltatással látnak majd el.

A BMW szakemberei mindezek mellett az üzemanyagcellás technológia fejlesztését is feladatul kapták. A jelenlegi, hidrogénnel hajtott prototípus nagyjából 640 kilométert képes megtenni egy tankkal, ez a teljesítmény azonban valószínűleg növekedni fog, mielőtt végleg megkapnák a zöld utat a gyártáshoz.

Nem utolsósorban a SUV-ok szerelmeseinek is mondott némi biztató szót a cég, a műhelyben ugyanis már javában dolgoznak az X7-es BMW-n.

Ha máskor is szeretne tudni hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék