szerző:

Talán nem kap akkora a figyelmet szupersportautók közt a Nissan GT-R, mint a kategória sztárjai, pedig a japánok autója számtalanszor bizonyította, hogy kiáll bármilyen összehasonlítást velük. A New York-i Autószalonon bemutatták az új, 2017-es frissített modellt.

A Nissan kirakatterméke a GT-R, amely az új modellel már 565 lóerős lett. A teljesítménynövekedésen kívül a külseje és a kabin is alaposan megújult. A külsőséget első sorban a V-alakúra szabott hűtőmaszk, az átformált motortető és az új első köpenyelemek jelzik. Mindemellett a bemutató autón látható narancsos metálszín is új.

Az autó hátsó részét is újragondolták. A négy gyűrűt formáló hátsó lámpa megmaradt természetesen, de a négycsöves kivezetésű kipufogó mellett új oldalsó levegőjáratokat alakítottak ki.

©

A motortérben a jól ismert 3,8 literes, 24 szelepes, ikerturbós V6-os motorja maradt, amelyeket a sportautókhoz méltó módon mindig egy-egy szakember rak össze a Nissan üzemében.  Az új modell kapott némi teljesítménytuningot is, így a faceliftes modell már  565 lóerős és 633 Nm nyomatékot ad le 6800-as percenkénti motorfordulatnál szemben az előd 485 lóerős és 588 Nm-es nyomatékú motorjával.

A motor egy átdolgozott, 6 sebességes, duplakuplungos váltóhoz kapcsolódik, ami biztosan nem tesz rosszat az eddig is rajtolási képességéről híres GT-R modellnek. Bár menetdinamikai adatokat még nem közöltek, de a fentiek alapján várható, hogy a friss GT-R jobbat produkál majd a jelenlegi 2,7 másodperces 0-100-as állórajtos sprintben, valamint a 311 km/h-s végsebességénél.

A GT-R továbbra is 20 colos kerekeken ül, azonban a merevebb karosszériának és új felfüggesztésnek köszönhetően a japánok szerint lényegesen javult a többek közt a kocsi kanyarstabilitása.

©
©
©
©
©
©
©
©
©