szerző:

A németek tavaly elvesztették első helyüket, most egy igazi erőművel vágnának vissza.

2006 és 2015 között mindössze három csapat tudta megnyerni a Le Mans-i 24 órás versenyt: a Peugeot, az Audi és a Porsche. Ez talán még nem is lenne olyan furcsa, de ha hozzátesszük, hogy 2009 (Peugeot) és 2015 (Porsche) kivételével mindig az Audi diadalmaskodott, máris árnyaltabb a kép. A tavaly elszenvedett vereség után a négykarikások csapata idén nagyon szeretné ismét a dobogó legfelső fokán látni az autót, és hogy ezt elérjék, egy igen komoly géppel készülnek.

©

Az Audi az előző évi géphez képest egy sokkal áramvonalasabb autót épített: kisebbre vették az orrát, de változtattak a kerék borításán is. A hátsó terelőszárny méretét szintén csökkentették.

©

A hajtáslánc tekintetében is történt némi fejlesztés: a szabályváltozásnak köszönhetően a hibrid hajtáslánc most 50 százalékkal több energiát képes visszanyerni, mint tavaly, a motorok összteljesítménye pedig több mint 1000 lóerő lett. Az első kerekekhez szerelt motor-generátor egység 476 lóerő leadására lenne képes, de ezt muszáj volt lekorlátozni, így "csupán" 408 lóerőt profitál belőle a rendszer.

©
©
©
©

A gép másik lelke a 4 literes V6-os TDI motor lesz, igaz, a korábbinál kevesebb szerephez jut majd a gépben, köszönhetően az energiafelhasználást célzó szabályozásnak.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.