szerző:

A német tervezők arra törekedtek, hogy alacsonyan tartsák a Spyder tömegét, ezért megmaradtak a jól bevált vászontetőnél, amely gombnyomásra húsz másodperc alatt eltűnik a csomagtartóban.

Pénteken nyitja meg a kapuit a látogatók előtt New York-i Autószalon, ahol nem csak a Mazda MX-5 targa-tetős változatát nézhetik meg az érdeklődők, de itt tartja világpremierjét a magasabb ligában játszó Audi R8 Spyder V10 is. A négykarikások újdonsága az előd receptjét viszi tovább, vagyis elektromosan mozgatható vászontetőt kapott, amely gombnyomásra húsz másodperc alatt behajtogatja magát a csomagtartóba, akár menet közben is, egészen 50 kilométer/órás tempóig.

©

A könnyűszerkezetes, mindössze 44 kilogrammos tetőszerkezet előnye, hogy a Spyder tömegét alacsonyan tudták tartani a mérnökök, egészen pontosan 1612 kilogrammot nyom a mérlegen. Ez azért nem kevés, de ehhez az 5.2 literes, feltöltő nélküli V10-es benzinmotor 540 lóereje és ugyanennyi newtonméter nyomatéka társul, ami bőven elegendő ahhoz, hogy a nyitott tetős szépség 3,6 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet, míg a végsebessége eléri a 318 kilométer/órát.

A V10-es blokk hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó és állandó összkerékhajtás segítségével juttatja el a teljesítményét a nagyteljesítményű gumiabroncsokig. A dinamika növelése mellett a fogyasztás optimalizálására is odafigyeltek a négykarikások, ezért R8 Spyder vitorlázó üzemmódra is képes, melynek köszönhetően akár 11,7 literre is levihető az átlagfogyasztása.

©
©
©
©
©
©

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.