szerző:

Körülbelül 900 lóerős hibrid versenygépeket küld pályára a japán és a német gyártó.

Az Audi után a Toyota és a Porsche is lerántotta a leplet a megbízhatósági világbajnokság 2016-os versenyszezonjára készített modelljéről. A LeMans-i 24-órás futamot is magába foglaló sorozatban idén még a tavalyinál is kiélezettebb csatára lehet számítani, mivel a csalódást keltő előző évi teljesítmény után a Toyota meg akarja mutatni a német riválisoknak, hogy a hibrid technikájuk a versenypályán is az élvonalban van.

Ennek érdekében a Toyota Gazoo Racing komoly változtatásokat eszközölt TS050 Hybrid LMP1 versenyautón, melyek közül a legfontosabb, hogy hibrid hajtásláncban az elődben használt 3.7 literes, szívó V8-as motort lecserélték az új fejlesztésű, duplaturbós V6-os erőforrásra. A 2.4 literes, 90 fokos hengerszögű blokk maximális teljesítménye a szabályoknak megfelelően 500 lóerő, a legnagyobb előnye pedig, hogy kisebb a mérete és jelentősen nagyobb a nyomatéka a korábbi V8-hoz képest.

©

A japánok hibrid rendszer elektromos egységén is változtattak, hiszen a generátorok által megtermelt áramot immáron nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátorokban tárolja a rendszer. – Egyértelmű célunk ebben az évben, hogy ismét az első sorban harcoljunk, a csalódást keltő 2015-ös szezon után. – nyilatkozta az új autó kapcsán Toshio Sato csapatfőnök.

©
©
©

Ehhez persze a Porsche brigádjának is lesz egy-két szava, akik idén a tavalyi győztes versenygép felfrissített változatával állnak rajthoz. A 919 Hybrid LMP1 hibrid hajtásláncában továbbra is a 2.0 literes, turbós V4-es motor termeli a benzines lóerőket, míg az első kerekeket meghajtó elektromotorhoz már nem csak a fékezésnél keletkező energiát használják fel, de a kipufogó is meghajt egy turbinát, ami egy elektromos generátorhoz kapcsolódik, az így a megtermelt villanyt pedig lítium-ion akkumulátorokban tárolják. A hibrid hajtáslánc összteljesítménye mintegy 900 lóerő, amely az összkerékhajtáson keresztül juttat el az aszfaltra.

©
©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék