szerző:

Persze nem egy átlagos kombi, hanem a svéd márka tuningrészlege, a Polestar által kezelésbe vett V60, melynek hathengeres motorja 350 lóerőt szabadít a versenypálya aszfaltcsíkjára.

A hétvége folyamán Franciaországban kezdetét veszi a WTCC, vagyis a túraautó-világbajnokság 2016-os szezonja, amely magyar szempontból minden eddiginél izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen Michelisz Norbert immáron gyári pilótaként áll rajthoz a Honda Civiccel, míg a Zengő Motorsport két ifjú titánnal fogja képviseltetni magát a szezonban.

További újdonság, hogy a mezőnyben megjelenik a Volvo is, ugyanis a Polestar Cyan Racing csapata két S60-as TC1-es versenyautót indít a futamokon, továbbá a biztonsági autót is svéd a márka szolgáltatja egy V60 Polestar személyében.

©

Aki az új safety car hallatán kissé értetlenül állna, mondván az Alfa Romeo 4C után szomorú látvány lesz egy családi kombi a mezőny élén, az megnyugodhat, hiszen a svédek sportkombija pokolian gyors tud lenni. Ezt annak köszönheti, hogy az orrában a 3.0 literes, soros hathengeres turbómotor dolgozik, amely 350 lóerőt és 500 Nm maximális nyomatékot szabadít az aszfaltra, hatfokozatú automataváltó és összkerékhajtás segítségével. Ennek köszönhetően öt másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, a végsebessége pedig 250 km/h-nál van elektronikusan limitálva.

Mivel biztonsági autóról van szó a bukókeret sem hiányozhat belőle, valamint a kötelező mentési és kommunikációs berendezések.

©
©
©

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.