szerző:
hvg.hu

A Civic a Honda európai kínálatának legfontosabb típusa, hiszen több százezer példány kelt el belőle az elmúlt évtizedekben.

A tizedik generáció piaci bevezetése előtti munkálatok érintették mind a karosszériaszerkezetet, az aerodinamikát és a futómű-konstrukciót is. Jelentős a méretváltozás is, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél.

©

Az új külsőhöz teljesen megújult kabin párosul, melyben a vezetőülés alacsonyabbra került, így a sofőr közelebb érezheti magát az autóhoz. Fontos továbbá, hogy 10 milliméterrel nőtt az első sor válltere, míg a két első ülés közötti távolságot 30 millivel gyarapították. A hátsó válltérnél 20, a lábtérnél 95 milliméter növekedéssel számolhatnak a típus vásárlói, s 45 milliméter nagyobb hely várja a térdeket.

A csomagtartó befogadóképessége 478 literes, a hátsó üléssor 60/40 arányban osztható, a padló teljesen sík és 1120 milliméter széles az ötödik ajtó nyílása.

©

A párizsi világpremieren az új Civicben két vadonatúj VTEC Turbo erőforrás is debütál, első európai modellként megkapja az 1,0 literes, háromhengeres és az 1,5 literes, négyhengeres erőforrásokat. Mindkét motor turbófeltöltős, az erőátvitelről pedig hatfokozatú kéziváltó vagy fokozatmentes CVT automata gondoskodik. Az 1,0 literes változat 129 lóerőt és 200 Nm csúcsnyomatékot produkál, míg az 1,5-ös blokk 182 lóerőt és 240 Nm-t küld az első kerekekhez manuális váltóval szerelve.

©

Ahogyan az manapság már a kompakt kategóriában is elvárt, számos vezetéstámogató és menetbiztonsági eszközzel érkezik az új Civic, amit a Honda Sensing csomag foglal magába. A minden modellváltozathoz alapáron járó csomag többek közt ütközésmérsékelő fékrendszert, frontális ütközésre figyelmeztető rendszert, sáv- és útpályaelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint táblafelismerőt is tartalmaz.

©
©
©