szerző:
hvg.hu

Hamarosan érkezik a stuttgartiak úri pickupja, az X-osztály, de van itt valami sokkal őszintébb is: a G-osztályból készült árkon-bokron átgázoló platós modell.

Október végén igazán nagyot durrantott a Mercedes, amikor leleplezte a leendő platós terepjáró prototípusát a Nissan Navara műszaki alapjaira épülő X-osztályt. A 2017-ben érkező modellből készül majd terepezősebb munkásautó és színházba járós luxuskivitel is, de azért azt nehéz elképzelni, hogy a leendő tulajok majd ezzel hordják a sittet az építkezésről. Szemben az ausztráloknál most bemutatott platós G-osztállyal, melynek alapját a katonai kivitel szolgáltatta, így egy igazi elnyűhetetlen, árkon-bokron átgázoló célszerszám született.

©

A luxuskivitelekkel szemben a G300 CDI pickupban mindent a praktikumnak rendeltek alá, melynek révén az utastér meglehetősen spártai, cserébe tartós és könnyen tisztítható. A V6-os turbódízel motor 184 lóereje sem mondható kimagaslónak, a 400 Nm maximális nyomaték viszont már emberes, ehhez ötfokozatú automataváltót tervezetek. A vontatási képessége 2,12 tonna, a terhelhetősége szintén meghaladja a 2 tonnát, az elöl 38, hátul pedig 35 fokos terepszögeivel pedig komoly terepen is elboldogul.

©

Ebben a 63,5 centis gázlómélység is segítségére van, amihez hozzájárul, hogy a motor tetőmagasságban szívja a levegőt. Aki még ennél is többre vágyik, az bütykösebb terepgumikkal még ügyesebbé teheti, de a gyárilag szerelt 16 colos, 265/70-es all-terrain abroncsok is bizalomgerjesztőek. Egyedül az ára az, ami egy picit elrettentő, hiszen 26 millió forintnak megfelelő ausztrál dollárt kérnek érte.

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.