A néhány napja a PSA-nak eladott Opel máris elhozta Budapestre az új kompakt városi SUV modelljét.

Nemrégiben kaptunk egy meghívót, melyben a következő állt: "A Genfi Autószalon hetében Budapestre érkezik az Opel új crossover autója, a Crossland X, amit március 10-én este fogunk hivatalosan előttetek leleplezni. Fontos, hogy ez az újdonság nem látható Genfben, ahol az új Insignia lesz a főszereplő". Igazán exkluzív leleplezésnek tűnt a dolog, csak aztán közbejött néhány "apróság". Ilyen például, hogy a PSA konszern felvásárolta az Opelt, illetve, hogy a gyártó genfi standjára az utolsó pillanatban mégis csak odagurítottak egy Crossland X-et. Sebaj, ettől függetlenül ellátogattunk az Opel budapesti rendezvényére, melyen Kovács Ágnes úszónő és Mautner Zsófia gasztroblogger leplezte le az est főszereplőjét.

©

A Mokka X-nél kicsit kisebb, az Astránál pedig 16 centiméterrel rövidebb Crossland X tulajdonképpen a legjobb pillanatban érkezett, hiszen ezt az új modellt már az új tulajdonos PSA-val közösen fejlesztette ki az Opel. A nem titkoltan a Citroen C3 alapjaira építkező, opcionálisan panorámatetős újdonság egy divatos megjelenésű kompakt crossover, amolyan igazi trendi városi terepjárószerűség. Az autó 4,21 méteres hosszúságához 1,59 méteres magasság és 1,76 méteres szélesség társul, tehát elvileg könnyű lesz vele a parkolás, ami az egyik fő célközönség, a hölgyek szempontjából kiemelt fontosságú.

©

A parkolást többek közt 180 fokos képet biztosító parkolókamera segíti, ezenkívül pedig messzire vetítő LED-fényszórók és gyalogosfelismeréssel rnedelkező vészfékező rendszer is került a fedélzetre. Utóbbi 5 és 85 km/h tempó között működik, és hatékonyan segíti a balesetek elkerülését, illetve a mégis bekövetkező balesetek súlyosságát jelentősen csökkenti. Az ízlésesen kivitelezett központi érintőkijelző 8 colos képátlóval bír, és jó hír, hogy a Crossland X az Apple CarPlay és az Android Auto szabvánnyal is kompatibilis. No és persze a vállalat OnStar szolgáltatása is elérhető a Crossland X-ben.

A legfontosabb adatok a vezető előtti HUD-on is megjelennek, melynek képét nem a szélvédőre, hanem egy a műszerfalból motorosan kiemelkedő kis üveglapra vetíti a rendszer. A műszerfal teteje kellemesen puha tapintású, de ettől lejjebb, illetve az ajtókon már kopogósan kemények a műanyagok. Télen jó szolgálatot tesz a fűthető kormány és az ugyancsak fűthető szélvédő.

©

A csomagtér alaphelyzetben 410 literes, és ha a 40/20/40 arányban dönthető hátsó üléssort 15 centivel előrébb toljuk (60/40 arányban), akkor már 520 liternyi pakkot képes magába fogani. Kipróbáltuk, hogy ha teljesen előretoljuk a hátsó üléseket, akkor 185 centiméteres magasság mellett már csak széttárt lábakkal férünk el, vagyis ilyenkor öt helyett gyakorlatilag négy személynek jut hely. Bár költöztetni vélhetően nem ezzel a kocsival fogunk legszívesebben, megjegyzendő, hogy ledöntött hátsó támlák esetén 1255 liternyi térfogattal gazdálkodhatunk. A kettős raktérpadló mellett említést érdemel továbbá, hogy az utastérben több nagyméretű tárolóhelyet is elrejtettek a fejlesztők.

©

A háromhengeres 1,2 literes alap szívómotor 82 lóerővel rendelkezik, míg ugyanez a blokk turbóval 110 és 130 lóerőt produkál. Az 1,6 literes négyhengeres turbódízel erőforrás 100 és 120 lóerős változatban lesz elérhető. Mint a cég hazai képviselőitől megtudtuk, hazánkban várhatóan a 110 lóerős benzines Crossland X lesz a legnépszerűbb. Négykerékhajtás nem lesz rendelhető a manuális- és automata váltóval is készülő, 16, illetve 17 colos kerekeken gördülő autóhoz. Az Opel munkatársai azon dolgoznak, hogy a Crossland X legolcsóbb alapmodelljének ára ne haladja meg a 4 millió forintot, de a hivatalos árlista cikkünk írásakor még nem érhető el. Az új modell első példányai várhatóan a nyár elején érkeznek meg hazánkba.

©
©
©
©

©
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.