szerző:

Egy jó egyterű igazi főnyeremény, mégha nem is számítanak éppen élményautónak. Talán a legfontosabb kritérium ezek esetében a méretük mellett, mennyire bírják a strapát. Érdemes vásárlás előtt képben lenni, mely tipusok vezeteik a megbízhatósági listákat.

Mostanság, amikor mindenki SUV-ra vágyik, igazán jó vásárt lehet csinálni egy családi egyterűvel (MPV), amelyeknek, mint a statisztikák is mutatják lefelé mentek az árai használtan. De lássuk a német Dekra hibamutatói szerint melyik számít a legjobbnak?

Az egészen biztosnak tűnik, hogy bár nem kiemelkedő mutatókkal, de a második generáció Ford C-Max jó vételnek számít ebben a kategóriában. Leginkább csak a fékek igényelnek törődést, ahogyan ez ezeknél a méretes, nehéz dobozoknál lenni szokott, akárcsak a gumszilentek kopása. A Merivára sem lehet panasz, a korban nagyjából ugyan olyan Fordokkal szemben sem lesz több gond az Opelekkel, inkább a magasabb 100 ezer kilométer feletti futásteljesítmény esetén lehet rozsdásodó kipufogódobokkal, vagy akár fékcsövekkel találkozni. A Renault Scenic tűnik még jó választásnak akár a korosabb 100 ezres futás felett is, ott ugyanis jobban szerepel összességében, mint a két másik dobogós.

A német Dekra - autóműszaki vizsga és szerviz csoportja – listáira, amelyből most a családi egyterűket néztük át, legalább 1000 darabot vizsgáltak és nem életkor, hanem futásteljesítmény alapján  - 0-tól 150-ezerig km-ig, három, ötvenezer kilométerenkénti csoportba sorolva - őket. Az összesített eredmény ezek átlaga. A szervezet egy úgynevezett DEKRA Mängel Index (DMI) mutatót használ, amelyben a 100-as indexű volna a tökéletes modell, amely releváns hibák nélküli. (Pl. a 2010 utáni Ford C-Max esetében a vizsgált autók 80 százaléka ilyen.)

Az évjárat itt annyiban nem csak egy konkrét évet jelöl, hanem az említett típust ekkor kezdték gyártani.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.