szerző:
László Ferenc

Azt nem tudjuk, hogy a konszern divatos pickupja és dízel SUV-ja mit keresett a mogyoródi aszfaltcsíkon, de a többi járgány szinte könyörgött a padlógázért.

Meghívót kaptunk a Porsche Hungaria Élménynapra, mellyel nagy örömmel éltünk is, és ma reggel felkerestük a nagyszabású rendezvénynek helyt adó Hungaroringet. A cég termékkínálatának nagy része képviseltette magát a mogyoródi pályán: a járművek egy részét magán az F1-pályán, más részét pedig a közeli közutakon lehetett vallatóra fogni.

©

A versenypályán elsőként Herczig Norbert magyar ralibajnok diktálta a tempót, aki egy 280 lóerős és négykerékhajtású Skoda Superbet terelgetett. Ezt az autót később bárki kipróbálhatta, ellenben az R8-as Audit csak és kizárólag Keszthelyi Vivien vezethette: a mindössze 16 esztendős hölgy idén az Audi TT kupában csillogtathatja meg tudását. Ezenkívül Cseh László úszóbajnok is nagy örömmel terelgetett egy izmos Seat Cupra kombit.

©
©
©
©

Az említett 280 lóerős Skoda Superb hatalmas méretét meghazudtoló módon viselkedett a pályán, viszont a "csak" 252 lóerős Audi A5 TFSI Quattro még nagyobb vezetési élményt produkált, melyben a kiválóan hangolt kipufogónak is nagy szerepe volt. A konszern egyéb dízelmeghajtású és kompakt SUV modelljeiről most inkább nem nyilatkoznánk - ezek az autók értelemszerűen nem pont a Hungaroringen érzik a legjobban magukat.

©
©
©

A 2,3 tonnás Audi SQ7 TDI sem pont a ringre született, és ezt a modellt nem is itt, hanem inkább közúton próbáltuk ki. A 435 lóerős teljesítményű és "szerény" 900 Nm nyomatékú dízelmozdonnyal földön túli érzés közlekedni, bár megjegyzendő, hogy a Porsche Panamera 422 lóerős szuperdízelének jobb hangja volt, és ez a hang nem is hátulról, hanem a motor felöl érkezett.

©
©
©
©
©

Volt még kabrió Beetle, pár elektromos Volkswagen és néhány Kodiaq is, de ezeknél komolyabb vizuális élményt okozott a Multivan Bulli, mely design fronton néhány évtizedet visszarepít bennünket az időben.

©
©

A napot azzal a megállapítással zártuk, hogy ezeket az autókat jó néha versenypályán is meghajtani, ahol esetleg egy elfékezés nem jár komoly károkkal, és ahol kiderül, hogy a személyautók határai általában többszörösen meghaladják a sofőrök képességeit.

Az is kiderült, hogy a személyautók akár még sportosan nagyra méretezett fékei nem éppen versenypályás használatra valók, a nap végére ugyanis szinte az összes autón elfogyott a fék. A gumik jobban bírták a kiképzést, amiben a legtöbbször aktívan hagyott menetstabilizáló is fontos szerepet játszott.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!