szerző:
hvg.hu

A német gyártó ezúttal minden korábbinál nagyobb erőt szabadít rá kizárólag a hátsó kerekekre.

Nemrégiben a török F1-es pályán volt szerencsénk kipróbálni a Porsche lényegében összes modelljét, melyek közül az 580 lóerős 911 Turbo S adta elő a leginkább mellbevágó produkciót, a maga 2,8 másodperces 0-100-as sprintjével. Aki ennél a turbómotoros és négykerékhajtású modellnél könnyebb és kanyarokban gyorsabb 911-esre vágyik, annak ott a nemrégiben kijött nagyszárnyas 911 GT3, melynek szívómotoros 500 lóerős teljesítménye a hátsó kerekeket gyilkolja.

De mi lenne, ha ezt a két termékvonalat kombinálnánk egymással? Nos, most pontosan ezt teszi meg a Porsche, mely vállalat 2010 után idén ismét ki fog adni egy 911 GT2 RS modellt. Az autó ugyan még nincs teljesen kész, de a legnagyobb autós magazinok munkatársai a napokban már ki is próbálhatták.

©

Míg a brit lapokban minimum 650 lóerős teljesítményről tesznek említést, addig a németek arról írnak, hogy kereken 700 lóerőt állít elő a Turbo S-ből származó 3,8 literes duplaturbós erőforrás, melynek maximális nyomatéka 750 Nm. Összehasonlításképp, a hét éve kijött előd még "csak" 620 lóerős volt.

©

A vízhűtéses intercoolerrel és hétsebességes PDK automataváltóval szerelt újdonság négykerékhajtás nélkül is 2,9 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, a 0-100 sprint pedig kevesebb mint 9 másodperc alatt abszolválható a segítségével.

©

Az 1500 kilogrammnál könnyebb és 340 km/h végsebességű über-Porsche ára 260 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 80 millió forint. A mindössze 1000 példányban gyártandó 911 GT2 RS első példányait ősszel adják majd át, és már most megvan az összes gazdája.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.