szerző:
hvg.hu

Jól halad három kiemelt figyelmet élvező elem, a Budapest–Balaton-kerékpárút és a Rajka–Budapest Duna-menti kerékpárút kialakítása, és a balatoni bringás kör felújítása is. Az építkezések már jövő év elején megkezdődhetnek, és ha minden jól megy, 2019-re birtokba is vehetik azokat a biciklizők – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által szervezett kerékpáros fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón.

Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a biciklis fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón közölte, kormánybiztosként azt a feladatot kapta, hogy az ország meglehetősen szétdarabolt kerékpáros infrastruktúráját minél inkább hálózattá formálja.

Révész kiemelte, a legnagyobb erőfeszítéseik három projekt tető alá hozása köré összpontosulnak, melyeket 2011-ben kormánydöntés rögzített:

A három nagy projektre a tervek év végére elkészülnek, jövő év elején elvileg a tenderek is lezárulnak, és a jövő év folyamán bizonyára már mindhárom nyomvonal egyes szakaszai épülni fognak. Révész úgy fogalmazott, mivel kormánybiztosi kinevezése jövő áprilisig tart, addigra szeretné a három ügyet "visszafordíthatatlan állapotban levőnek" tudni.

A kerékpáros kormánybiztos mindezeken kívül kiemelt néhány fontos országos kerékpáros útvonalat, amely meg fog valósulni:

  • a Keszthelyt Fertőddel, nagyrészt erdészeti utakon összekötő bicikliút még idén megvalósul,
  • jól halad a Győr–Pannonhalma–Zirc–Veszprém,
  • és a Debrecen–Nagyvárad bicikliút kialakítása is,
  • illetve a Tisza-tó körüli út hiányzó szakaszának, a Poroszlón átívelő hídnak a kivitelezése is.

Megkérdeztük a budapesti kerékpáros ügyekről is a kormánybiztost, így például a pesti rakpartról is, amely az első helyet "nyerte el" a város legbringázhatatlanabb útjainak listáján, ráadásul az útvonal Margit híd és Árpád híd közti szakasza is nagyrészt bringás infrastruktúra nélkül újult meg, és a hírek szerint a rakpart V. kerületi szakaszán is maximum egy rövid szakaszon lehet bringaút.

Révész Máriusz azonban hangsúlyozta, hogy mivel Magyarországon önkormányzati rendszer van érvényben, nem szólhatnak bele direkte az egyes önkormányzatok munkájába, a budapesti bringás ügyekben a fővárosi önkormányzat és a BKK, illetve a Budapest Közút dönt. Azt azonban hozzátette, hogy javulnak a kapcsolatok a kerékpárosok és a fővárosi önkormányzat között. Révész azt is kiemelte, az említett három nagyprojektben viszont külön egyeztetéseket folytatnak a fővárossal, szeretnék, ha a fejlesztések nem szakadnának meg a főváros határán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!