szerző:
hvg.hu

Jól halad három kiemelt figyelmet élvező elem, a Budapest–Balaton-kerékpárút és a Rajka–Budapest Duna-menti kerékpárút kialakítása, és a balatoni bringás kör felújítása is. Az építkezések már jövő év elején megkezdődhetnek, és ha minden jól megy, 2019-re birtokba is vehetik azokat a biciklizők – hangzott el a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által szervezett kerékpáros fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón.

Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos a biciklis fejlesztéseket bemutató sajtótájékoztatón közölte, kormánybiztosként azt a feladatot kapta, hogy az ország meglehetősen szétdarabolt kerékpáros infrastruktúráját minél inkább hálózattá formálja.

Révész kiemelte, a legnagyobb erőfeszítéseik három projekt tető alá hozása köré összpontosulnak, melyeket 2011-ben kormánydöntés rögzített:

A három nagy projektre a tervek év végére elkészülnek, jövő év elején elvileg a tenderek is lezárulnak, és a jövő év folyamán bizonyára már mindhárom nyomvonal egyes szakaszai épülni fognak. Révész úgy fogalmazott, mivel kormánybiztosi kinevezése jövő áprilisig tart, addigra szeretné a három ügyet "visszafordíthatatlan állapotban levőnek" tudni.

A kerékpáros kormánybiztos mindezeken kívül kiemelt néhány fontos országos kerékpáros útvonalat, amely meg fog valósulni:

  • a Keszthelyt Fertőddel, nagyrészt erdészeti utakon összekötő bicikliút még idén megvalósul,
  • jól halad a Győr–Pannonhalma–Zirc–Veszprém,
  • és a Debrecen–Nagyvárad bicikliút kialakítása is,
  • illetve a Tisza-tó körüli út hiányzó szakaszának, a Poroszlón átívelő hídnak a kivitelezése is.

Megkérdeztük a budapesti kerékpáros ügyekről is a kormánybiztost, így például a pesti rakpartról is, amely az első helyet "nyerte el" a város legbringázhatatlanabb útjainak listáján, ráadásul az útvonal Margit híd és Árpád híd közti szakasza is nagyrészt bringás infrastruktúra nélkül újult meg, és a hírek szerint a rakpart V. kerületi szakaszán is maximum egy rövid szakaszon lehet bringaút.

Révész Máriusz azonban hangsúlyozta, hogy mivel Magyarországon önkormányzati rendszer van érvényben, nem szólhatnak bele direkte az egyes önkormányzatok munkájába, a budapesti bringás ügyekben a fővárosi önkormányzat és a BKK, illetve a Budapest Közút dönt. Azt azonban hozzátette, hogy javulnak a kapcsolatok a kerékpárosok és a fővárosi önkormányzat között. Révész azt is kiemelte, az említett három nagyprojektben viszont külön egyeztetéseket folytatnak a fővárossal, szeretnék, ha a fejlesztések nem szakadnának meg a főváros határán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.