szerző:
hvg.hu

Az új Audi A8-as után itt a márka következő nagy autója.

Az Audi A7-es karrierje hét éve kezdődött, együtt a márka nagy méretű szabadidő-autójával a Q7-essel. Az első generációs A7 volt a válasz a Mercedes akkoriban megjelent nagy kupéautójára a CLS-re, valamint a két évvel később megjelent BMW-re a 6-os sorozat Gran Coupéra.

Az Audi A7-es annyiban eltért két konkurensétől, hogy míg azok inkább a szedán formát követték, az ingolstadti autó úgynevezett liftback, amit lehet kedvelni vagy sem, de kifejezetten egyedi külsejűnek számított mindig is.

Rátérve az újdonságra talán a legszembetűnőbb, hogy a frontész A8-assal való hasonlósága mellett a hátsó része elég jelentősen átalakult. A 2014-ben bemutatott Prologue Concept sok eleme visszaköszön, miközben a méretek maradtak a megszokottan impozánsak: 4,96 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,42 méter magas az autó. A tengelytávja 2,92 méter. A csomagtere 535 literes alaphelyzetben.

©
©

Az Audik egyik legfontosabb figyelemfelkeltő eszköze a lámpatest, és ebben tekintetben az új A7-es is komoly technológiai arzenált vet be: LED, HD Matrix LED és lézeres fényszórás is helyet kapott az új modellen, a hátsó lámpatest harminc kis ledes szegmensből adódik össze.

©

Akárcsak az A8-asnál az Audi a techológiai kiegészítőkre is nagy hangsúlyt fektetett. A központi kijelző két panel, a felső 10.1 colos, míg az alatta lévő 8.6 col átmérőjű. Az A7 is képes a hármas szintű autonóm közlekedésre, amelyet öt radar, öt kamera és 12 ultrahangos szenzor, valamint egy lézerszkenner támogat, összességében 39 féle vezetési asszisztenst kiszolgálva.

A motorizáltságát illetően bemutatkozásra egy 3.0 literes V6-os benzines 340 lóerős motorú érkezett, 48 Voltos elektromos kiegészítő hálózattal, amely a fogyasztáscsökkentést szolgálja. A márka új jelölési struktúrája szerint hivatalosan Audi A7 55 TFSI Quattro S-Tronic néven fut majd egyébként ez a modell.

A kocsi forgalmazása a várakozások szerint már idén elindul, a német ára 67 800 euró.

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.