szerző:
hvg.hu

Nagyon nem kell még rohanni nálunk a karácsony előtt, nem lesznek ott a kocsik a hűtők és a tévék között. Elsőként csak Malmőben és Stockholmban próbálják ki, van-e bennük lehetőség.

Az egyik legnagyobb elektronikai kereskedés, amelynek jól ismert szlogenje is nemzetközi, úgy döntött halad a korral, és megpróbálkozik valami egészen újszerűvel. A svéd részleg összeállt egy helyi startuppal, a Uniti nevű elektromosautó-gyártóval, hogy annak termékét fogalmazza.

A kereskedés, vagyis egyelőre csak az előrendelés december 8-tól indul, amit eleve tesztidőszaknak szánnak néhány hónap elejéig. Az áruház egyébként sem gondol úgy magára, mint autókereskedésre, hanem mint egy közvetítőcsatornára, amelynek lehetősége van ilyen terméket is árusítani. Ráadásul olyan környezetben, amely rokon terület és a gyártó is úgy gondolja, ez a fajta autó nem is feltétlen a hagyományos autókereskedések profiljába való.

©

A termék maga, amit a Uniti kínál, alapból egy kétüléses elektromos autó 300 kilométeres hatótávval, 22 kWh-s akkumulátorral. Egyelőre a Media Marktban is csak leginkább informálódni lehet felőle persze ezt sem a hagyományos módon, hanem VR-szemüvegen keresztül lehet megismerni a terméket.

A kocsiért előlegként 1399 svéd koronát kell fizetni, ami 149 eurónak felel meg, viszont így is csak 2019-ben kapják meg a vevők az első példányokat. A termék teljes ára egyébiránt 19 900 euró, vagyis 145 ezer svéd korona. Hatmillió forintos árral, kérdés milyen terméket kínálnak majd, de az jól látszik, hogy mind a hagyományos autógyártást, mind a jelenleg elfogadott kereskedelmi csatornákat igencsak feszegetik széjjel az újszerű ötletek.