szerző:
hvg.hu

A bajor gyártó felfedte az elkövetkezendő évek villanyautós fejlesztéseivel kapcsolatos kártyáit.

Bár a BMW már az 1960-as évek végén foglalkozott elektromos autók fejlesztésével, a gyártó első sorozatgyártású elektromos és plugin hibrid modelljei csak a közelmúltban láttak napvilágot. A müncheni székhelyű cég most felfedte a közeljövővel kapcsolatos környezettudatos terveit, vagyis például ezt az igen beszédes, rengeteg új modellt felvonultató ütemtervét:

©

Jól látható, hogy a 2025-ig tartó időszakban sem elektromos, sem pedig tölthető hibrid BMW-kből nem lesz hiány. Arra is fény derült, hogy a közeljövőben érkező villanyautók közül a 30e modellekben 60 kWh kapacitású akkumulátor lesz, mely mintegy 450 kilométeres hatótávolságot fog biztosítani. A 40e-kben már 90 kWh-s telep fog lapulni, ami 550 kilométeres hatótávval kecsegtet, a csúcsot képviselő 50e-k 120 kWh-s aksipakkja pedig körülbelül 700 kilométeres hatótávolságot fog lehetővé tenni.

A belépőszintű elektromos BMW személyautók 135-255 lóerős teljesítménnyel fognak rendelkezni, a felsőbb kategóriában pedig mintegy 335-400 lóerős teljesítményre lehet majd számítani. Az opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető olcsóbb e-autók 6-9 másodperc alatt gyorsulnak majd állóhelyzetből 100 km/h-ra, a legsportosabb BMW villanyautók pedig kevesebb mint 3 másodperc alatt letudják a 0-100-as sprintet. Ez utóbbi nagyságrendileg a Tesla Model S szintje.

A BMW szerint a közeljövőben jelentősen csökkenhet az elektromos hajtáslánc mérete és tömege, ezzel párhuzamosan pedig egyre jobban elterjednek majd a gyorstöltési lehetőségek. Végül, de nem utolsó sorban a BMW a vezeték nélküli elektromos autó töltésben is komoly fantáziát lát.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.