szerző:
hvg.hu

A német gyártó első tisztán elektromos autója ár és tudás tekintetében is komoly riválisa lehet a Model S-nek.

Már nem kell sokat várnunk arra, hogy a Porsche hivatalosan is fellebbentse a fátylat első belsőégésű motor nélküli szedánjáról. A várhatóan 2019-ben bemutatkozó Mission E feladata nem más, mint a Tesla Model S két vállra fektetése, és az előzetes információk alapján erre igen jó esélye lesz a zuffenhauseni újdonságnak.

A legolcsóbb Porsche Mission E körülbelül 400 lóerős lesz, és nagyjából annyiba, vagyis mintegy 75 ezer dollárba fog kerülni, mint egy alap felszereltségű Tesla Model S. A következő szintet az 540 lóerő körüli modell képviseli majd, a csúcson pedig a 670 lóerős változat fog trónolni. Ez utóbbi körülbelül annyiba kerül majd, mint egy jól felszerelt Tesla Model S P100D, ami mintegy 145-150 ezer dolláros összeget jelent.

A Porsche joggal bízhat abban, hogy két hasonló adottsággal rendelkező, hasonlóan árazott villanyautó közül a vásárlók inkább egy Porschét választanak majd egy Tesla helyett.

©

A Porsche Mission E várhatóan 3,5 másodperc körül gyorsul majd 0-ról 100-ra, vagyis a németek a Teslával ellentétben nem a 3 másodperc alatti 0-100-as sprintre hegyezik ki az új modellt. Hanem sokkal inkább a vezetési élményre, illetve arra, hogy akár tartósan is nagy sebességgel lehessen közlekedni a kocsival. Utóbbi érdekében a Porsche állítólag egy kétsebességes váltót épít a Mission E-be.

Egy feltöltéssel mintegy 450-500 kilométeres távolságot lehet majd megtenni a Porsche újdonságával, melynek 350 kW-os villámtöltője 15 perc alatt akár 400 kilométerre elegendő áramot képes az akkumulátorcsomagba pumpálni.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.