szerző:
hvg.hu

Az Egyesült Államokban a Ford ellen indult eljárás, mert feltételezik, hogy illegális szoftvert használtak dízelmotoros járműveikben, hogy meghamisítsák a szennyező nitrogén-oxidok mért értékeit.

Ilyen szoftver a feltételezések szerint legalább 500 000 autóban futhat. Az érintett típusok a Ford F-series modellcsaládon belül – ami egyébként 40 éve Amerika legnépszerűbb autója – az F-250 és F350-es jelű, 6.7 literes lökettérfogatú, V8-as, dízelmotoros pickupok. Ezeket az autókat éppen a „the cleanest super diesel” (a legtisztább dízelek) jelzővel reklámozták.

Az autók a 2011–2017 közötti évjáratokat ölelik fel a Bloomberg szerint – vagyis már jócskán a dízelbotrány idejéről is valók – és mérések szerint ötvenszeres mértékben is átléphetik bizonyos körülmények közt a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátási értékeket. A helyzet érdekessége, hogy a jogi eljárást a beszállító, Bosch-nak is postázták. (Nyilván itt az érdekes, ki, mit rendel meg a beszállítótól és hogy az, hogyan teljesítette a vállalásait.)

A mostani botrány lényegében azonos a VW-botrányéval a szoftver lekapcsolja az emissziós berendezést, ha megvolt a teszt.

A Ford tiltakozott a vádak ellen, miszerint az autóik károsanyag-kibocsátása megfelel az amerikai környezetvédelmi előírásoknak. A Bosch egyelőre nem kommentálta a vádakat.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!