szerző:
MTI / hvg.hu

A Mol Limo Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel kezdi meg a szolgáltatást.

A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére – a belváros mellett a forgalmasabb külső kerületekre – terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük – mondta a szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója.

Hozzátette, hogy a 300 automata váltós járművel induló flotta 2020-ra a duplájára nő, és a főváros egész területére igénybe lehet venni, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret már jövőre elérheti.

Néhány éven belül kivezetik a benzines autókat is a flottából, amely attól kezdve kizárólag elektromos kocsikból áll majd. Azokat a Mol állomásain gyorsan és kényelmesen föl lehet majd tölteni.

©

A vállalat az egész régióban fejleszti a hálózatot, három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új töltőállomással biztosítja az átjárhatóságot az elektromos járművek számára. Az MTI rákérdezett, hogy mekkora befektetést jelent a szolgáltatás indítása és fejlesztése a cégnek, és milyen megtérülést terveznek, erre azonban üzleti titokra hivatkozva nem válaszoltak.

MOL Limo 1x1
  • tölteni nem kell a használónak a kocsit, nincs is bennük a töltőkábel
  • 10% alá nem nagyon szabad vinni a töltést, ha teljesen lemerül annak díja van
  • 20 perc alatt oda kell érni a kocsihoz, ha foglaltuk, különben szabaddá válik
  • a zöldrendszámosok ingyen parkolnak, a „normál” rendszámosok is,  ott a MOL indítja a parkolást, benne van a szolgáltatási díjban
  • nem közterületen a parkolás – plázákban, egyéb bevásárlókban – csak a MOL Limo külön parkolóhelyein ingyenes, egyébként nem
  • az elektromos autó kb. 90 km-t megy, a benzines 400-at egy teli tankkal
  • cascósak is a kocsik / 10 százalék önrésszel
  • kivihetjük a zónából, de vissza kell vinni
  • a kocsikat hetente mossák, de folyamatosan takarítják, 35 fős személyzet dolgozik a háttérben
  • ezek a járművek sem használhatják a buszsávot (!)

Ratatics arról is beszélt, hogy az autómegosztás (car sharing) kipróbált és bevált megoldás, Európában csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ, ami a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele.

66 Ft percenként, de van
  • 5900 forintos egyszeri regisztrációs-díj
  • 990 forintos havidíj
  • percenként 15 forintos várakozási díj, ha valaki foglalni akarja magának a kocsit
  • regisztráció nélkül egyébként percenként 77 forintért is lehet használni

(Most az egész rendszert február 25-ig, 33 forint/percért lehet használni, 0 Ft regiszrációs-díj és 0 Ft havidíj mellett.)

A tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.