szerző:
hvg.hu

A japán gyártó mostantól takarékos gázolajos erőforrással is kínálja Civic modelljét.

A Honda eddig kizárólag benzinmotorral gyártotta a közelmúltban kijött új generációs Civicet. Az alapmodellben egy háromhengeres 1 literes turbómotor található, mely 129 lóerőt és 200 Nm-t produkál, a négyhengeres 1,5 literes turbómotor pedig 182 lóerős és 240 Nm nyomatékú. A csúcsot a négyhengeres 2 literes turbómotor jelenti, ami a Type R-ben 320 lóerőt és 400 Nm-t szabadít rá az első kerekekre.

Eddig tehát nem volt dízelmotor az új Civicben, most azonban ez az erőforrás is megérkezett. Az 1,6 literes lökettérfogatú i-DTEC dízelmotor 120 lóerős teljesítményt produkál 4000-es fordulatszámon, 300 Nm-es nyomatékcsúcsa pedig 2000-es fordulatszámtól áll rendelkezésre. A 10,5 másodperces 0-100-as sprintet produkáló, hatfokozatú manuálváltóval szerelt Civic 100 kilométeren beéri alig 3,4-3,5 liter gázolajjal, legalábbis az NEDC szabvány szerint.

©

A modell hatékonyságát többek közt a dugattyúk súrlódásának csökkentésével fokozták, ezenkívül az új 1.6 i-DTEC motorban továbbfejlesztett, új konstrukciójú turbó segíti a gázcserét. Ez nagy hatékonyságú, változó fúvókával, kis turbólyukkal és elektronikusan, precízen szabályozott forgási sebességgel járul hozzá az optimális működéshez, egyúttal a gyártó szerint rugalmasabbá teszi a kocsit a középső fordulatszám-tartományban és erősebbé a felsőben. Változott a turbófeltöltő szerkezeti felépítése is, így a korábbi i-DTEC-hez viszonyítva kisebb az energiaveszteség.

A Honda új dízelmotorja az elsők között esett át az új RDE-teszten, ami a nitrogén-oxid- és a szilárdrészecske-kibocsátást vizsgálja. A gázolajos egység új NOx tároló-, illetve átalakító egységet kapott, mely gyorsabban végzi el a katalizációs műveletet, egyszersmind még alacsonyabb szinte csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Az ezüstréteggel bevont részecskeszűrő hatékonyabban és gyorsabban égeti el a szilárd anyagokat, ezáltal az élettartama is hosszabb, hiszen rövidebb ideig tart a hőtermelés.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!