szerző:
hvg.hu

A bajor márka alig négy év után teljesen újra cserélte kupésított középkategóriás divatterepjáróját.

A BMW 2013 áprilisában leplezte le azt a Concept X4 nevet kapott koncepciómodellt, mely előrevetítette, hogy milyen lesz a sorozatgyártású X4-es, ami végül is 2014-ben mutatkozott be. Az előző X3 hajtásláncára épülő, csapott hátú divatterepjáró tehát alig 4 éve van forgalomban, de a gyártó máris lecserélte. Íme az első hivatalos fotók a nagyközönség által élőben elsőként a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető második generációs X4-ről:
©

A 4 év alatt mintegy 200 ezer példányban értékesített széria új kiadása ugyanarra a CLAR platformra épül, mint a nemrégiben teljesen megújult X3. Az X4 nyolc centiméterrel hosszabb lett, miközben a szélessége 3,7 centiméterrel növekedett. A változatlan magasságú és 5,4 centiméterrel nagyobb tengelytávolságú SUV 50 kilogrammot fogyott, és elölről elsősorban a hatalmasra nőtt veséiről ismerszik meg.

©

A korábbiaknál jobb vezetési élménnyel kecsegtető új X4 kapcsán szólnunk kell többek közt az akusztikus szigetelést kapott új szélvédőről, a LED-es ködlámpákról, a széria Bi-LED fényszóróról, illetve az opcionális Full-LED lámpáról. Az alapáron motoros mozgatású csomagtérajtó mögött 525 liternyi (előd: 500 liter) csomagnak jut hely, a csomagtér a 40:20:40 arányban ledönthető hátsó üléssor révén egyszerűen bővíthető. Egészen 1430 literig (előd: 1400 liter).

©

A beltér az X3-ból már ismerős lehet. Alapáron 6,5 colos központi kijelző jár, felár ellenében pedig 10,25 colos érintőképernyőt kaphatunk. A forgalmazás kezdetekor két benzines (20i - 184 lóerő, 30i - 252 lóerő) és két dízel (20d - 190 lóerő, 25d - 231 lóerő) erőforrással lesz elérhető az X4. Kicsit később érkezik a 265 lóerős 30d, valamint a most először felbukkanó M40d kivitel a maga 326 lóerős teljesítményével és 680 Nm-es nyomatékával. A jéghegy csúcsa a 360 lóerős M40i lesz, csakúgy, mint korábban.

A 20i, illetve a 20d németországi alapára 49 700, illetve 52 500 euró, vagyis átszámítva mintegy 15,5, illetve 16,4 millió forint. Az összes modell nyolcsebességes automata váltóval és négykerékhajtással készül.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.