szerző:
hvg.hu

A stuttgartiak úgy érezték, hogy itt az ideje felvarrni a C-Klasse ráncait, íme az eredmény.

A W205 kódjelű C-osztályos Mercedes 2014-ben gördült ki az utakra, vagyis elmondható róla, hogy elérkezett életpályájának feléhez. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a gyártó a ráncfelvarrás eszközével próbálja meg fenntartani az érdeklődést a korosodó típus iránt. A Mercedes a márciusi Genfi Autószalonon tárja először a nagyközönség elé a felfrissített modellt, amely ilyen lett:
©

Külcsín fronton senki se keressen forradalmi változásokat, hiszen ez mégis csak egy facelift. Az új változat elsősorban módosított hűtőmaszkjáról és lökhárítójáról, valamint új első és hátsó lámpáiról ismerszik meg. Alapáron LED-menetfényes halogén fényszórókat kapunk, vagyis mind a LED-es, mind pedig a Multibeam LED-es technológia feláras. Utóbbi most először érhető el a C-osztályban. Két új fényezést is kapunk, a Mojave ezüstmetált és a Smaragdzöld metált.

©

Széria a kulcsnélküli indítás, illetve megújult a turbinaoptikájú indítógomb, valamint a járműkulcs is, amely három kivitelben készül. Szintén új a Multikontúr üléscsomag, amellyel az oldaltámaszok, valamint a gerinctámasz egyedileg beállítható és akár masszírozást is kérhetünk az ülőalkalmatosságtól.

©

A műszerfal a nagytestér, az S-osztály mintájára alakult át. Az alapmodell a klasszikus kétcsöves műszercsoporttal kapható: a csőműszerek között egy 5,5 colos és 383x600 pixeles felbontású színes képernyő található. Opcionálisan teljesen digitális műszercsoport is kérhető, mely egy 12,3 colos és 1920x720 pixeles kijelzőre épül. A központi kijelző alapáron 7 colos és 960x540 pixeles felbontású, opciósan pedig 10,25 colos képátlóval bír.

©

Ugyancsak az S-osztályból, illetve az E-osztályból lehet ismerős a kormánykerék érintésérzékeny felülete, ezenkívül pedig említést érdemel többek közt a hangvezérléssel irányítható ülésfűtés, a korábbiaknál nagyobb tartományban állítható HUD, illetve az 500 méterre ellátó kamera- és radarrendszer. Felár ellenében aktív kormányzásasszisztenst, aktív sávváltó asszisztenst és aktív vészmegállító asszisztenst is kaphatunk.

A várható árról és a motorkínálatról egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, mindenesetre több mint valószínű, hogy idén nyártól újfajta négy- és hathengeres motorok bukkannak majd fel a C-osztály szedán és kombi kivitelében.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.