szerző:
hvg.hu

A 600-700-800 millió forintos árcédulát nem is nagyon illik nézni ilyen autóknál, mert, aki lemarad, az kimarad. Lássuk őket.

McLaren Senna

Bár a McLaren Senna megjelenésről már tudni lehetett a múlt év decembere óta, a műszaki jellemzői csak a közelmúltban váltak ismerté: a McLaren kupéban egy 4 literes V8-as ikerturbós motor van, amelynek teljesítménye 800 lóerő. Ezzel a gyorsulása álló helyzetből 100 km/h-ra 2,8 másodperc, és a modell maximális sebessége 340 km/h.

Amikor kijön a gyárból, még csak 750 ezer font, de mindez csupán tájékoztató jellegű adat, mivel mind az 500 példány a követkeő pillanatban nagyjából a dupláját éri. A McLaren az utólsó ilyen autót egyébként elárverezte és az érte kapott 2 millió fontot az Ayrton Senna jótékonysági alapba utalta át.

LaFerrari Aperta

Köztudott, hogy csúcsmodell LaFerrari Apertát "halandó" ember nem is vehet, a delikvensnek eleve több Ferrariból álló gyűjteményt kell felmutatni, hogy egyáltalán szóba álljanak vele a modenaiak. A Ferrari, ha úgy dönt hogy szabad a pálya, levélben értesíti a kiválasaztottakat, hogy egyáltalán megkapták az engedélyt, hogy megvásárolhassanak egy ilyen exkluzív modellt.

Az Aperta esetében 200 példányról beszélünk, amelyek értéke egyenként 3 900 000 dollár, és amelyek mindegyike azonnal elkelt. Vagyis majdnem mind, mert az utolsó Apertát árverésen értékesítették 10 millió dolláros áron.

©

Mercedes-AMG Project ONE

Amikor Lewis Hamilton előgurult a Frankfurti Autószalon egyik színpadán a Mercedes-AMG Project One-nal, a közönség felhördült, tudták, hogy ez történelmi pillanat. Az összesen 275 példányban legyártott autó minden példányára persze már akkor megvolt az összes vevő.

A Mercedes-AMG ára kapásból sem volt szerény: 2,27 millió euró, pedig a motorjának élettartama alig 50 ezer kilométer gyárilag is, ráadásul milyen hiperautó az, amelynek motormérete alig 1600 köbcenti.

©

Porsche 911 GT2 RS

A Porsche 911 GT2 RS a Forza Motorsport 7 szimulátorjátékban debütált és valljuk meg, a legtöbb ember számára ez a játék lesz az egyetlen lehetőség, hogy vezesse a leggyorsabb 911-est.

Ahogy kell, az 1000 sportkocsi azonnal megtalálta a gazdáját, ami nem is csoda – a 700 lóerős GT2 RS megéri a 260 000 eurót –, már csak azért is, mert képes jó kezekben a Nordschleifén mindössze 6 perc és 47 másodperc alatt körbemenni.

©

Pagani Huayra Roadster

A Pagani Huayra Roadster hivatalos bemutatója tavaly márciusban volt a Genfi Autószalonon. Ezzel szemben már februárban tudni lehetett, hogy mind a 100 roadster megtalálta a tulajdonosokat, akik nem riadtak meg a 2,8 millió eurós vételárától.

Horacio Pagani szerint a Huayra Roadster a legnehezebb projektjük volt az átdolgozott merevítések miatt, de a gépnek mindenképp ki kell bírnia a 350 km/h-s csúcstempót nyitott tetős változatban is, amelyre a turbófeltöltős V12-es motor 764 lóereje teszi képessé.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!