szerző:
hvg.hu

Nyugalom, nem tervezési hiba miatt, hanem szándékosan lett ilyen ez az amúgy igen sikeres francia kocsi.

Egy autó kapcsán az esetek 99,99 százalékában egyetlen tengelytáv értéket szoktak megadni a gyártók: ez a szám ugyebár méterben, vagy centiméterben azt a távolságot adja meg, ami az első és hátsó tengely, vagyis a kerekek forgásközéppontja között található. A Renault 16 esetében viszont nem volt elég egy tengelytávolságot megadni.

A miértre egyszerű a válasz, ugyanis a francia gyártó 1965 és 1980 között több mint 1,84 millió példányban eladott modelljének más tengelytávja volt bal és jobb oldalt. Bal oldalon 2,72 méter, az ellentétes oldalon pedig 2,65 méter volt a tengelyek közötti távolság. Mindezt jól demonstrálja az alábbi fotó, amin a hátsó ajtó és a kerékjárati ívek között oldalanként eltérő távolságot érdemes jól megfigyelni:

©

Ennek a különleges tervezési megoldásnak azért szavaztak bizalmat a mérnökök, mert ily módon olyan torziós rudas felfüggesztést tudtak szerelni a kocsiba, ami kivételesen jó rugalmazási komfortot biztosított, még rossz utakon is. Mutatjuk a felfüggesztést, ami konkértan ilyen volt:

©

Az oldalanként 7 centiméteres tengelytáv különbségű, ferdehátú Renault 16 közkedvelt családi autó volt a maga korában, utódja pedig a Renault 20 lett.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!