szerző:
hvg.hu

A vonat láthatóan lassan gördült át az átjárón, a vezetője valószínűleg tudhatott arról, hogy nyitva van a sorompó.

A Kisalföld.hu egy olvasói videó alapján írta meg, hogy csütörtök délután az egyik győri vasúti átjáróban nem működött a sorompó, csak a fényjelző készülék, így haladt át ott a vonat, igaz, elég lassan, és előtte hangjelzést is adott a szerelvény elég hosszan. Az olvasó szerint vasárnap is ugyanez volt a helyzet.

A lap megkérdezte Kulcsár Béla közlekedési szakértőt, aki szerint a vasúti átjáróknál mindkét jelzést egyenrangúként kell kezelni, jelezze bármelyik is a tiltást. Ha a félsorompó fent van, de a fényjelző pirosat mutat, meg kell állni. Ugyanez a teendő akkor is, ha fehér jelzésnél lent volna a sorompókar, akkor sem szabad senkinek kikerülgetni, azt gondolva, hogy szabad az út – magyarázta.

A szakértő egyébként csütörtökön a ménfőcsanaki átjárónál maga is azt látta, hogy nyitott sorompónál és fehér fénynél a vonat az átjárótól körülbelül 40-50 méterre áll. A mozdonyvezető észlelhette a hibát, mert hangosan kürtölve indult el. A hangjelzéseket egyébként szinte egész délelőtt hallotta a ménfőcsanaki városrészben.

A lap kereste az ügyben a MÁV-ot, onnan írásban ígértek választ.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!