szerző:
hvg.hu

A faszerkezetes autók gyártása ma már csak a brit Morgan és néhány kis műhely sajátja. Vannak még egyedi projektek is, mint a kaliforniai Peter Portugal műve, amelynek "Delfin" nevű járműve valódi műalkotásnak tekinthető.

Az angol nevén Dolphint egy francia roadster ihlette a harmincas évekből, amelyet egy bizonyos Figoni & Falaschi karosszériaműhely épített.  A mai változat esetében az alap egy 1970-es Datsun (Nissan) 280ZX, amit szétbontottak, majd erre került rá a fafelépítmény. (Érdekes módon az új designnal a kocsi még 360 kg-mal könnyebb is lett végeredményben, mint az eredeti Nissan volt.)

©
©
©
©

Az építés nagyon igényesen történt, az alap sem volt teljesen szabványos, mert az első tengelye például egy brit MGB-ből származik. A tényleges fa, amelyből a kocsitest készült egy 250 éves fa törzse, amely egy vihar során 1981-ben dőlt ki. A kocsi egyébként még 1994-ben készült el, és öt éven át építették.

©
©

A Dolphin egy teljesen működőképes autó, amely azokra a kiállításokra is, amelyeken részt vettek vele mindig saját lábán ment. A kocsi megalkotásától kezdve, a létrehozója birtokában volt, de most mégis megválna tőle. Az autó eladási ára 249 000 dollár, vagyis körülbelül 62 millióra forint lenne. Nem túl alacsony ár, de hasonló ritkaság nem nagyon lehet a piacon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!