szerző:
hvg.hu

Az elektromos autóknak lokálisan ugyan zéró a károsanyagkibocsátásuk, de az életük során elég komoly terhet rónak a környezetre.

Mostanság hazánk útjain is egyre több olyan zöld rendszámos és tisztán elektromos meghajtású személyautóval lehet találkozni, melynek kipufogóján egyetlen grammnyi CO2 sem távozik. Nem is nagyon tudna, hiszen ezeken a kocsikon logikusan nincs is kipufogó.

A károsanyagkibocsátás tehát ez esetben lokálisan nulla, de a villanyautók meghajtásához szükséges energiát valahol a távolban erőművekben kell előállítani, melyek vagy szénből, vagy jobb esetben megújuló energiaforrásokból készítenek áramot.

Ugyancsak nem elhanyagolható szempont, hogy az elektromos autók gyártása sokkal nagyobb terhelést jelent a környezetre, mint a normál erőforrással szerelt járműveké, arról nem is beszélve, hogy az előbbi autókba szerelt akkumulátorok újrahasznosításáról is gondoskodni kell az életciklusuk végén.

©

A Mazda szerint a fenti okok miatt egy modern benzinmotorral szerelt autó adott esetben kevésbé környezetszennyező, mint egy trendi villanyautó. A japán gyártó adatai szerint a világon megtermelt elektromos áram kétharmada fosszilis energiahordozókból származik, és egy közepes méretű villanyautó a valóságban valahol a távolban kilométerenként körülbelül 200 gramm CO2-vel terheli a környezetet. Összehasonlításképp, egy modern benzines autó mintegy 100-150 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként.

A Mazda úgy gondolja, hogy kiemelt figyelmet kell szentelni a benzinmotorok fejlesztésének, és ezen erőforrások hatékonyságát a lehető legmagasabb szintre kell emelni. A vállalat nemrégiben jelentette be azt az úgynevezett SkyActiv-X motort, mely egyesíti a kompressziógyújtású és gyertyagyújtású motorok előnyeit, és ily módon jelentősen kisebb fogyasztással, és sima járással kecsegtet. Sorozatgyártású modellbe először 2019-ben kerül be ez az új motor, ami egyébként a jövőre érkező új Mazda 3 lesz.

Ön szerint van jövője a benzinmotoroknak?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!