szerző:
László Ferenc

Megérkezett Magyarországra a Vesta legjobban felszerelt és legdivatosabb kivitele, az SW Cross.

A Lada aktuális kínálatának egyik leginkább szemrevaló modellje a közelmúltban rövid ideig a WTCC-ben is szerepelt Vesta, melyet legolcsóbban 3 millió forint ellenében lehet hazavezetni. A Vestát hazánkban egészen mostanáig csak és kizárólag szedán változatban lehetett kapni, most azonban megérkezett a kombi kivitel.

©

A Vesta Kombi Comfort alapára 3,8 millió forint, az automata váltós Vesta Kombi Lux AMT pedig 4,5 millió forintba kerül. Létezik azonban egy még ennél is drágább új Lada, az enyhén divatterepjárósra faragott Vesta SW Cross, melynek Lux AMT verzióján 4,75 millió forintos árcédula van.

©

Az általunk az AMTS-en körbefotózott újdonság legfontosabb ismertetőjelei közé tartozik a 3 centiméterrel megemelt karosszéria, az offroad hangulatot teremtő műanyag protektorbetétek, a matt ezüst tetősín, a hátsó légterelő, illetve az alapáras 17 colos könnyűfém felnik.

©

Az összes SW Crosshoz alapáron jár többek között a háromfokozatú ülésfűtés elöl, a légkondicionáló, a parkolást segítő hátsó ultrahangos rendszer, a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető sebességtartó automatika, a hűthető kesztyűtartó, a fedélzeti számítógép, az USB- és AUX-csatlakozók, valamint az esőszenzor és a fényérzékelős automata fényszórókapcsolás.

©

Mindemellett a Lux kivitel szintén alapáron ad automata légkondicionálót, navigációs rendszert, érintőképernyős multimédiarendszert, magashangsugárzókat, tolatókamerát, valamint felárért fűthető első szélvédőt és fűthető hátsó üléseket is.

©

A 105 lóerős teljesítményű 1,6 literes benzinmotorral szerelt Vesta SW Cross szériában hátul is tárcsafékkel rendelkezik. A 180 km/h végsebességű új Lada hasmagassága 203 milliméter, összkerékhajtás viszont nem rendelhető hozzá. Újdonság továbbá az SW Cross esetében debütált, Mars fantázianevet kapott narancssárga fényezés (120 ezer forint).

©

A Lada a Vesta szedán változatát is piacra dobja majd divatos Cross változatban, azt viszont nem tudni, hogy ez a modell hivatalosan megérkezik-e majd hazánkba. Ezenkívül az is bizonytalan, hogy Magyarországon kapható lesz-e a Vesta 140-180 lóerős motorral szerelt új Sport változata.

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!