szerző:
László Ferenc

Megérkezett Magyarországra a Vesta legjobban felszerelt és legdivatosabb kivitele, az SW Cross.

A Lada aktuális kínálatának egyik leginkább szemrevaló modellje a közelmúltban rövid ideig a WTCC-ben is szerepelt Vesta, melyet legolcsóbban 3 millió forint ellenében lehet hazavezetni. A Vestát hazánkban egészen mostanáig csak és kizárólag szedán változatban lehetett kapni, most azonban megérkezett a kombi kivitel.

©

A Vesta Kombi Comfort alapára 3,8 millió forint, az automata váltós Vesta Kombi Lux AMT pedig 4,5 millió forintba kerül. Létezik azonban egy még ennél is drágább új Lada, az enyhén divatterepjárósra faragott Vesta SW Cross, melynek Lux AMT verzióján 4,75 millió forintos árcédula van.

©

Az általunk az AMTS-en körbefotózott újdonság legfontosabb ismertetőjelei közé tartozik a 3 centiméterrel megemelt karosszéria, az offroad hangulatot teremtő műanyag protektorbetétek, a matt ezüst tetősín, a hátsó légterelő, illetve az alapáras 17 colos könnyűfém felnik.

©

Az összes SW Crosshoz alapáron jár többek között a háromfokozatú ülésfűtés elöl, a légkondicionáló, a parkolást segítő hátsó ultrahangos rendszer, a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető sebességtartó automatika, a hűthető kesztyűtartó, a fedélzeti számítógép, az USB- és AUX-csatlakozók, valamint az esőszenzor és a fényérzékelős automata fényszórókapcsolás.

©

Mindemellett a Lux kivitel szintén alapáron ad automata légkondicionálót, navigációs rendszert, érintőképernyős multimédiarendszert, magashangsugárzókat, tolatókamerát, valamint felárért fűthető első szélvédőt és fűthető hátsó üléseket is.

©

A 105 lóerős teljesítményű 1,6 literes benzinmotorral szerelt Vesta SW Cross szériában hátul is tárcsafékkel rendelkezik. A 180 km/h végsebességű új Lada hasmagassága 203 milliméter, összkerékhajtás viszont nem rendelhető hozzá. Újdonság továbbá az SW Cross esetében debütált, Mars fantázianevet kapott narancssárga fényezés (120 ezer forint).

©

A Lada a Vesta szedán változatát is piacra dobja majd divatos Cross változatban, azt viszont nem tudni, hogy ez a modell hivatalosan megérkezik-e majd hazánkba. Ezenkívül az is bizonytalan, hogy Magyarországon kapható lesz-e a Vesta 140-180 lóerős motorral szerelt új Sport változata.

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!