szerző:
Demeter Péter
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kisméretű szabadidőautók közé dobta be új modelljét a BMW, oda, ahol a legfontosabb kritérium a megjelenés. Külsőségeit tekintve a BMW X2 hozza is az autódizájn elit színvonalát. Kérdés, mit tud még?

Akár a totóban; magas tétben lehetne megtenni fix kettesre az X2-est. Még akkor is, ha például a teljesen hasonló Audi Q2 , kicsit totógyilkos, mert korántsem jött be annyira, mint azt előre sejteni vélnénk. Bár, sokak szemében ezek a kisméretű prémium szabadidőautók nem mások, mint túlárazott divattermékek, manapság egy ilyen új modell gyártásával a rizikó minimális.

A BMW-nél, ha egyáltalán lettek volna kételyek, még erősíthetné is az, hogy még márkán belüli alternatívában sincs hiány. Egyfelől ott a biztosan jó értéktartású BMW X1-es, vagy a családi autóként egyre jobban számon tartott BMW 2-es Active Tourer, esetleg a nem is sokkal drágább, "rendes BMW-nek" tartott 3-as sorozat. Mindezekkel szemben leginkább az helyzet, hogy ez a BMW ránézésre is azonnal kéne, mert az X2 formailag tényleg nem alibizés.

Képgaléria.
©

Igaz, lehetne vitatni, hogy a legerősebb stíluselemet, a C-oszlopon lévő márkajelet, miért pont egy városi szabadidőautón hozták vissza a legendás DTM-versenyautókról illetve kupékról. De vélhetően éppen azért, mert egy nagy múltú, sportos BMW-t nyilván könnyű eladni a presztízse miatt is, a kis SUV-ra meg kellett valami ellenállhatatlan. A "hard core" BMW-seknek ez műfaj úgyis inkább „árulás”, viszont az új vásárlórétegnek, akiknél eddig nem jött szóba esetleg a márka, telitalálat lehet.

Méretek, beltér

A sablonját tekintve, a BMW X2 szinte ugyanaz, mint az alapját adó X1. Utóbbi kicsit hosszabb, az X2 kicsit szélesebb, de a tengelytávjuk ugyanakkora. Igazi különbség csak a fejtérnél vehető észre (+6 centi az X1 javára) ezen túl minden elhanyagolható.

Az X2-nél a beltér, a külsőségekhez viszonyítva már visszafogottabb, itt lényegében az új X1-es a séma. Némileg másmilyen a tablet, a műszerfalpanel mintázata is dizájnosabb, és hangulatos színes varrások vannak az ajtópaneleken, illetve az ülések mentén.

©

Motorok, vezetési élmény

E téren egy hármasból lehet válogatni: kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltéses most az egyetlen benzinmotor, sDrive 20i néven, amely 192 lóerős és 280 Nm-es nyomatékú; ezen kívül két dízelmotor van jelenleg a palettán, a 20d és a 25d, már xDrive-rendszerrel is. A gyengébb dízel 190 lóerő teljesítményű és 400 Nm nyomatékkal rendelkezik, a 25d 231 lóerős és 450 Nm a motor maximális nyomatéka.

©

Mi egy ilyen X2 25d-t vittük el próbakörre, ráadásul M-es sportfutóművel, vagyis nemcsak optikailag volt kicsit sportosítva az autó, de 10 milliméterrel lejjebb is ült, mint a normál X2-esek. Emellett keményebb gátlókat is jelent a sportfutómű, ami persze azonnali visszajelzést ad, hogy túl sok is a magyar utakra, koppanva lépked a meggyötört úthálózaton.

Ám amint normális aszfaltra ér, ha kanyarogni, előzni, tempósan autózva kell közlekedni, jönnek az élvezetek. A kormányzás például nagyon direkt, meglehet túl sok is a megcélzott vásárlói csoportnak. Ebben a tekintetben a 25d nagyon BMW-s. A hivatalosan 231 lóerős autó nagyon megy, viszont érzetre némileg még agilisebbnek is várnánk ezzel a teljesítménnyel. Mindenesetre a fogyasztásnak biztosan jót tesz ez a kiegyensúlyozott, de a vártnál talán kevésbé életrevaló motorkarakter.

Konklúzió, árak

A helyzet az, hogy az X2 nem lesz tankönyvi példája a jó vásárnak, már ha a klasszikus ár/érték-arány szabályt vesszük. De, ahogy manapság már GDP-t is nemzeti bruttó boldogsággal helyettesítik néhol, lehet ,nincs is sok értelme összehasonlítani az X1, X2, 2-es Active Tourer BMW-ket sem.

Ami az árakat illeti, nem lesz olcsó az X2 sem. A legolcsóbb benzines (sDrive18i), 1.5 literes, háromhengeres motorral, elsőkerék-hajtással is 9,4 millió forintba kerül. És akkor még a BMW legendásan elszálló árú extráit nem is csaptuk hozzá.

©

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!