szerző:
hvg.hu

Óvatosan akár úgy is lehet fogalmazni, hogy az elmúlt időkben nem pont ezek a négykerekűek sikerültek a legjobban.

A Time magazin és a Pulitzer-díjas autós szakújságíró, Dan Neil összeállított egy toplistát, melyre egyik autógyártó sem szívesen került volna fel. Ez ugyanis egy olyan toplista, melyen nem a legjobb, hanem épp ellenkezőleg, minden idők legrosszabb autóit vonultatja fel 1899-től egészen napjainkig. Mi most a lista öt legfrissebb keltezésű kocsiját mutatjuk meg.

2001-ben látta meg a napvilágot a Time magazin által a világ egyik legrosszabb autójának titulált Jaguar X-Type, mely 3-as BMW és C-osztályos Merci riválisnak az a fő bűne, hogy a sokkal olcsóbb Ford Mondeóra épül. És a költséghatékonyság abszolút nem állt jól ennek a 2009-ig gyártott brit járgánynak.

©

Ugyancsak ekkortájt szabadították rá az utakra a Pontiac Aztekot, ami felénk igen ritka, de a népszerű Breaking Bad sorozatnak köszönhetően igen komoly ismertségre tett szert. A sorozatban Walter White által terelgetett Pontiac Aztek elölről, oldalról és hátulról egyaránt igen komoly kihívásokkal küszködik szépség terén, és akkor meglehetősen enyhén fogalmaztunk. A középméretű crossover kategóriában rajtvonalhoz állt amerikai rondaságot 2005-ig gyártották, és a közelmúltban több alkalommal is beválasztották a világ legcsúnyább, illetve legrosszabb autói közé.

©

A Time magazin szerint a 2001 és 2008 között gyártott 7-es BMW (E65) is egy iszonyatosan rosszul sikerült autó. A Chris Bangle főtervező által megálmodott design sokaknak nem jött be, arról nem is beszélve, hogy ebben a luxusautóban debütált a müncheniek új iDrive rendszere, mely azóta ugyan már szerethetővé vált, a kezdeti időkben azonban szinte mindenki kritizálta.

©

A toplistára a baltával faragott militarista Hummer H2 is felkerült, mely modellt a General Motors 2002 és 2009 között gyártotta. A hatalmas terepjáró nem kevesebb mint 3 tonnát nyom a mérlegen, ennek megfelelően a mozgatásáról gondoskodó 6-6,2 literes V8-as benzinmotorok nem éppen kis fogyasztásukról váltak híressé. 320-400 lóerő ide vagy oda, a 0-100-as sprint mintegy 10 másodpercig tart egy ilyen behemóttal.

©

Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel még a Chevrolet SSR, ami egy minden hájjal megkent hotrod lett volna, azonban a GM középkategóriás SUV-jaiból érkezett alkatrészekkel telepakolt kabrió pickup végülis komoly bukta lett. A Super Sport Roadster minden volt, csak nem szupersportos, a vásárlók nem igazán szerették, így aztán mindössze három évnyi gyártást követően 2006-ban elkaszálták.

©

 

Ön szerint az öt közül melyik a leginkább vállalhatatlan autó?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!