szerző:
hvg.hu

Óvatosan akár úgy is lehet fogalmazni, hogy az elmúlt időkben nem pont ezek a négykerekűek sikerültek a legjobban.

A Time magazin és a Pulitzer-díjas autós szakújságíró, Dan Neil összeállított egy toplistát, melyre egyik autógyártó sem szívesen került volna fel. Ez ugyanis egy olyan toplista, melyen nem a legjobb, hanem épp ellenkezőleg, minden idők legrosszabb autóit vonultatja fel 1899-től egészen napjainkig. Mi most a lista öt legfrissebb keltezésű kocsiját mutatjuk meg.

2001-ben látta meg a napvilágot a Time magazin által a világ egyik legrosszabb autójának titulált Jaguar X-Type, mely 3-as BMW és C-osztályos Merci riválisnak az a fő bűne, hogy a sokkal olcsóbb Ford Mondeóra épül. És a költséghatékonyság abszolút nem állt jól ennek a 2009-ig gyártott brit járgánynak.

©

Ugyancsak ekkortájt szabadították rá az utakra a Pontiac Aztekot, ami felénk igen ritka, de a népszerű Breaking Bad sorozatnak köszönhetően igen komoly ismertségre tett szert. A sorozatban Walter White által terelgetett Pontiac Aztek elölről, oldalról és hátulról egyaránt igen komoly kihívásokkal küszködik szépség terén, és akkor meglehetősen enyhén fogalmaztunk. A középméretű crossover kategóriában rajtvonalhoz állt amerikai rondaságot 2005-ig gyártották, és a közelmúltban több alkalommal is beválasztották a világ legcsúnyább, illetve legrosszabb autói közé.

©

A Time magazin szerint a 2001 és 2008 között gyártott 7-es BMW (E65) is egy iszonyatosan rosszul sikerült autó. A Chris Bangle főtervező által megálmodott design sokaknak nem jött be, arról nem is beszélve, hogy ebben a luxusautóban debütált a müncheniek új iDrive rendszere, mely azóta ugyan már szerethetővé vált, a kezdeti időkben azonban szinte mindenki kritizálta.

©

A toplistára a baltával faragott militarista Hummer H2 is felkerült, mely modellt a General Motors 2002 és 2009 között gyártotta. A hatalmas terepjáró nem kevesebb mint 3 tonnát nyom a mérlegen, ennek megfelelően a mozgatásáról gondoskodó 6-6,2 literes V8-as benzinmotorok nem éppen kis fogyasztásukról váltak híressé. 320-400 lóerő ide vagy oda, a 0-100-as sprint mintegy 10 másodpercig tart egy ilyen behemóttal.

©

Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel még a Chevrolet SSR, ami egy minden hájjal megkent hotrod lett volna, azonban a GM középkategóriás SUV-jaiból érkezett alkatrészekkel telepakolt kabrió pickup végülis komoly bukta lett. A Super Sport Roadster minden volt, csak nem szupersportos, a vásárlók nem igazán szerették, így aztán mindössze három évnyi gyártást követően 2006-ban elkaszálták.

©

 

Ön szerint az öt közül melyik a leginkább vállalhatatlan autó?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!