szerző:
hvg.hu

A Volvo 2002 óta mintegy 50 ezer darab XC90-et adott el a briteknél, azóta tartja magát a hihetetlen statisztika.

Az autógyártók számára az egyik legfontosabb jelzőszám a baleseti statisztika, abból ugyanis világosan kiolvasható, mennyire masszív az autó és mennyire megbízhatók a benne található biztonsági rendszerek. A Volvo most egész biztosan pezsgőt bonthat, a cég ugyanis hihetetlen rekordot ért el: 2002 óta egyetlen Nagy-Britanniában eladott XC90-ben sem halt meg sem a sofőr, sem az autó más utasa.

A BBC beszámolója szerint a brit piacon 2002-ben jelent meg az XC90, azóta pedig több mint 50 ezer darabot adtak el a modellből. A Thatcham Research nevű független kutatólabor a valaha volt legbiztonságosabb autónak nevezte az XC90-et. Hasonló statisztikával csak az Audi büszkélkedhet a briteknél, náluk a Q7-es ért el hasonló eredményt. Igaz, ők egyelőre "lemaradva" állnak a Volvo mögött, a németek ugyanis csak 2015 és 2016 között árulták az autójukat.

©

A szakemberek szerint a Volvo az autóba telepített kamera- és radarrendszernek köszönheti az eredményt, amely figyelmezteti a sofőrt, ha veszélyhelyzetet lát az úton. A Volvo ebből fejlesztette ki az automata vészfékrendszerét (AEB), amely képes megállítani a kocsit, ha az túl közel megy a jelzett akadályhoz. Mindennek köszönhetően még a biztosítási díjak is olcsóbbak lettek.

Maga az AEB működése gyártónként eltérő lehet. A Ford Active City Stop nevű rendszere például csak városi tempónál, nagyjából 48 km/h-ig működik, míg mások egy autópályás tempónál is működésbe léphetnek.

©

Ezek alapján nem csoda, hogy a Thatcham Research szerint a fejlesztés "a biztonsági öv feltalálása óta a legfontosabb biztonsági rendszer". Becslésük szerint a következő évtizedben mintegy 1100 ember életét mentheti meg, és mintegy 122 ezer baleset kerülhető el vele. Az EuroNCAP számításai szerint pedig 38 százalékkal csökkenti a balesetek számát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!