szerző:
László Ferenc

Kevés 5 literesnél kisebb motorral szerelt izomautót láttunk a rangos hazai összejövetelen, ahol 7 liternél nagyobb erőforrással szerelt Mustangok is felbukkantak.

Nemrégiben Nizzában volt alkalmunk alaposan kipróbálni a 2014-ben kijött hatodik generációs Ford Mustang ráncfelvarrt új kiadását. Ez az immár 10 sebességes automata váltóval is rendelhető újdonság egyelőre még nem érkezett meg hazánkba, így a kifutó széria egyik fehér-fekete példányával gurultunk ki a 11-es úton az elmúlt hétvégén Tahitótfaluban megrendezett Mustang-találkozóra.
©

A Ford Cruising által idén immár tizenkettedik alkalommal megszervezett összejövetelre száznál is több Mustang érkezett, ezenkívül pedig több tucat egyéb amerikai autó és egy Harley Davidson-csapat is képviseltette magát a rendezvényen. Kijelenthetjük, hogy a találkozó idénre kinőtte a helyszínt adó kemping területét, melynek következtében rengeteg amerikai járgány szorult ki a külső parkolóba.

©

Az árnyat adó fák alatt a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki jól érezhette magát, miközben a háttérben szinte megállás nélkül hallatszott a V8-asok duruzsolása. Akadt néhány régi négyhengeres Mustang, pár amerikai piacos hathengeres példány, és elvétve négyhengeres új EcoBoost modellel is találkoztunk, de a találkozót egyértelműen a V8 dominálta.

©

Legnagyobb számban az aktuális hatodik generációs Mustangok voltak, ami nem is csoda, hiszen ezek az amerikai izomautók már 12,5 millió forintos áron hazavihetők, vagyis kiváló ár/érték aránnyal rendelkeznek a sportkocsik kategóriájában.

Ezenkívül természetesen patika állapotú elsőgenerációs oldtimerek, limitált szériás jubileumi autók, illetve Shelby, Saleen, valamint Roush tuningverdák is pihentek a kempingben. Elég egy kompresszor a méretes motorra, és a mintegy 400 tagú ménes száma azonnal 700 fölé nő.

A napot a felvonulás koronázta meg: az emberek alkotta sorfalak között gyakran pörögtek fel a V8-as erőforrások, és nem meglepő módon a gumifüstölés sem volt ritka.

Egy új Mustanggal bárki egyszerűen, "szaktudás" nélkül égethet gumit: gombnyomásra befékeznek az első kerekek, és gázadásra máris füstfelhő száll fel a hátsó gumiktól. A sofőr, az utasok, a szemlélődők és persze a gumisok legnagyobb örömére.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!