szerző:
László Ferenc

Kevés 5 literesnél kisebb motorral szerelt izomautót láttunk a rangos hazai összejövetelen, ahol 7 liternél nagyobb erőforrással szerelt Mustangok is felbukkantak.

Nemrégiben Nizzában volt alkalmunk alaposan kipróbálni a 2014-ben kijött hatodik generációs Ford Mustang ráncfelvarrt új kiadását. Ez az immár 10 sebességes automata váltóval is rendelhető újdonság egyelőre még nem érkezett meg hazánkba, így a kifutó széria egyik fehér-fekete példányával gurultunk ki a 11-es úton az elmúlt hétvégén Tahitótfaluban megrendezett Mustang-találkozóra.
©

A Ford Cruising által idén immár tizenkettedik alkalommal megszervezett összejövetelre száznál is több Mustang érkezett, ezenkívül pedig több tucat egyéb amerikai autó és egy Harley Davidson-csapat is képviseltette magát a rendezvényen. Kijelenthetjük, hogy a találkozó idénre kinőtte a helyszínt adó kemping területét, melynek következtében rengeteg amerikai járgány szorult ki a külső parkolóba.

©

Az árnyat adó fák alatt a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki jól érezhette magát, miközben a háttérben szinte megállás nélkül hallatszott a V8-asok duruzsolása. Akadt néhány régi négyhengeres Mustang, pár amerikai piacos hathengeres példány, és elvétve négyhengeres új EcoBoost modellel is találkoztunk, de a találkozót egyértelműen a V8 dominálta.

©

Legnagyobb számban az aktuális hatodik generációs Mustangok voltak, ami nem is csoda, hiszen ezek az amerikai izomautók már 12,5 millió forintos áron hazavihetők, vagyis kiváló ár/érték aránnyal rendelkeznek a sportkocsik kategóriájában.

Ezenkívül természetesen patika állapotú elsőgenerációs oldtimerek, limitált szériás jubileumi autók, illetve Shelby, Saleen, valamint Roush tuningverdák is pihentek a kempingben. Elég egy kompresszor a méretes motorra, és a mintegy 400 tagú ménes száma azonnal 700 fölé nő.

A napot a felvonulás koronázta meg: az emberek alkotta sorfalak között gyakran pörögtek fel a V8-as erőforrások, és nem meglepő módon a gumifüstölés sem volt ritka.

Egy új Mustanggal bárki egyszerűen, "szaktudás" nélkül égethet gumit: gombnyomásra befékeznek az első kerekek, és gázadásra máris füstfelhő száll fel a hátsó gumiktól. A sofőr, az utasok, a szemlélődők és persze a gumisok legnagyobb örömére.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!