szerző:
hvg.hu

A városrész közlekedési szempontból jelenleg sem az autósok, sem a bringások, sem a gyalogosok számára nem megfelelő.

A turizmus és a vendéglátóhelyek fellendülése óta megoldatlan problémát jelent a belső-erzsébetvárosi közlekedés – írja az oldalán közzétett javaslatcsomagban a Kerékpárosklub.

Mint írják, égető fontosságú lenne az olyan, sűrűn beépített városközponti területek forgalomtechnikai reformját végrehajtani, mint Belső-Erzsébetváros. Mivel az ilyen jellegű területeken a nagy beépítési sűrűség és a keskeny közterületek miatt nagyon nehéz és sok konfliktus árán lehet gépjárművel közlekedni és a közösségi közlekedés is csak a terület széleit éri el, kiemelt szerepe van a kerékpározásnak. Ezért, a gépjárműforgalom csillapítására és a megfelelő infrastruktúra kialakítására volna szükség.

Ezzel párhuzamosan – hangsúlyozzák – talán még fontosabb a gyalogos forgalom feltételeinek a javítása, hiszen ez az elsődleges helyváltoztatási mód egy ilyen területen. A Kerékpárosklub mindezekért az alábbiakat javasolja átalakítani a területen.

Átmenő gépjárműforgalom csillapításához javasolt intézkedések:

  • az átmenő és a helyi forgalom főutak köré való szervezése hurok (woonerf) jellegű utcairányokkal, a Dob utca és a Király utca átmenő jellegének megszüntetése, lakóutcává minősítése, a Klauzál tér átmenő forgalmának megszüntetése
  • 30-as zóna kijelölése és fizikai forgalomcsillapítás a főutakon (Kiskörút, Nagykörút, Rákóczi út, Dohány utca, Wesselényi utca) kívül
  • feleslegesen széles útfelületek szűkítése (pl. Nagydiófa utca és Dob utca a Klauzál tér előtt)
  • a kereszteződésekben parkolásgátló járdafülek létesítése (ahogy az pl. az Akácfa-Dohány csomópontban megtörtént)
©

Kerékpározás segítéséhez javasolt intézkedések:

  • kétirányú kerékpározás kijelölése a 30-as zónába tartozó utcákban (max. 30 km/h és teherforgalom tiltása esetén MOF=200 járműegység alatt az Útügyi Műszaki Előírás alapján szélességtől függetlenül kijelölhető az adott utcaszakasz kétirányú kerékpározásra)
  • újabb kerékpártámaszok kijelölése és létesítése parkolóhelyeken, forgalomtól elzárt területeken vagy a fent említett járdafülek területén
  • kétirányú kerékpárostengely kialakítása a Csányi utca–Klauzál utca útvonalon, a szükséges helyeken kerékpársávval, csomóponti módosításokkal, összehangolás a Blaha Lujza tér felújításának tervezésével (jelenleg tendereztetés alatt).

Egy kis hungarikum: Facebook-borítóképre tette az úthibát a NIF Zrt.

Talán nem pont ezt a felvételt kellett volna választani erre a célra. De ha már így történt, akkor legalább gyorsan ki lehetne javítani az úthibát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!