szerző:
hvg.hu

A városrész közlekedési szempontból jelenleg sem az autósok, sem a bringások, sem a gyalogosok számára nem megfelelő.

A turizmus és a vendéglátóhelyek fellendülése óta megoldatlan problémát jelent a belső-erzsébetvárosi közlekedés – írja az oldalán közzétett javaslatcsomagban a Kerékpárosklub.

Mint írják, égető fontosságú lenne az olyan, sűrűn beépített városközponti területek forgalomtechnikai reformját végrehajtani, mint Belső-Erzsébetváros. Mivel az ilyen jellegű területeken a nagy beépítési sűrűség és a keskeny közterületek miatt nagyon nehéz és sok konfliktus árán lehet gépjárművel közlekedni és a közösségi közlekedés is csak a terület széleit éri el, kiemelt szerepe van a kerékpározásnak. Ezért, a gépjárműforgalom csillapítására és a megfelelő infrastruktúra kialakítására volna szükség.

Ezzel párhuzamosan – hangsúlyozzák – talán még fontosabb a gyalogos forgalom feltételeinek a javítása, hiszen ez az elsődleges helyváltoztatási mód egy ilyen területen. A Kerékpárosklub mindezekért az alábbiakat javasolja átalakítani a területen.

Átmenő gépjárműforgalom csillapításához javasolt intézkedések:

  • az átmenő és a helyi forgalom főutak köré való szervezése hurok (woonerf) jellegű utcairányokkal, a Dob utca és a Király utca átmenő jellegének megszüntetése, lakóutcává minősítése, a Klauzál tér átmenő forgalmának megszüntetése
  • 30-as zóna kijelölése és fizikai forgalomcsillapítás a főutakon (Kiskörút, Nagykörút, Rákóczi út, Dohány utca, Wesselényi utca) kívül
  • feleslegesen széles útfelületek szűkítése (pl. Nagydiófa utca és Dob utca a Klauzál tér előtt)
  • a kereszteződésekben parkolásgátló járdafülek létesítése (ahogy az pl. az Akácfa-Dohány csomópontban megtörtént)
©

Kerékpározás segítéséhez javasolt intézkedések:

  • kétirányú kerékpározás kijelölése a 30-as zónába tartozó utcákban (max. 30 km/h és teherforgalom tiltása esetén MOF=200 járműegység alatt az Útügyi Műszaki Előírás alapján szélességtől függetlenül kijelölhető az adott utcaszakasz kétirányú kerékpározásra)
  • újabb kerékpártámaszok kijelölése és létesítése parkolóhelyeken, forgalomtól elzárt területeken vagy a fent említett járdafülek területén
  • kétirányú kerékpárostengely kialakítása a Csányi utca–Klauzál utca útvonalon, a szükséges helyeken kerékpársávval, csomóponti módosításokkal, összehangolás a Blaha Lujza tér felújításának tervezésével (jelenleg tendereztetés alatt).

Egy kis hungarikum: Facebook-borítóképre tette az úthibát a NIF Zrt.

Talán nem pont ezt a felvételt kellett volna választani erre a célra. De ha már így történt, akkor legalább gyorsan ki lehetne javítani az úthibát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!