szerző:
hvg.hu

A német márka, amely mindig is főszereplője volt a legnagyobb európai autókiállításoknak, feltehetőleg idén nem vesz részt az októberi Párizsi Autószalonon.

A folyamat, miszerint egyre kevésbé fontosak a klasszikus nagy autószalonok, már régebben elkezdődött, de újabb fordulópontjának nevezhető, ha Európa egyik legfontosabb márkája nem vesz részt egy ilyen eseményen. A meglehetősen megbízható hírforrásnak számító Autoactu francia oldal tette közzé, hogy értesülésük szerint a német márka kihagyja az idei Párizsi Autószalont.

Ezzel persze koránt sincsenek egyedül egy ideje, mert kilenc másik nagy márka – Ford, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Subaru, Volvo és az Infiniti – például hasonlóan tesz. Már tavaly a Frankfurti Autókiállításon is hiányos volt a névsor: Alfa Romeo, Volvo, Fiat, Infiniti, Peugeot, DS, Jeep, Nissan és Mitsubishi sem volt ott.

A lépés a Volkswagen részérről mégiscsak meglepő, hiszen maga a Volkswagen-konszern többi márkája ott lesz. Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti, Porsche nem jeleztek hasonlót.

A Volkswagen részéről a franciáknak úgy nyilatkoztak, hogy inkább egyedi bemutatókra fókuszálnak az ilyen szalonok helyett.

A magyarázatok közt ott van korábbról az is, hogy egyre több vásárló tájékozódik az interneten keresztül egy-egy autóról, ahelyett, hogy felkeresnének egy ilyen rendezvényt. Emiatt viszont az autógyártóknak is egyre kevésbé éri meg egy klasszikus eseményen részt venni.

"Változnak az idők" - Az autókiállításokról is eltűnnek a hoszteszlányok

Az F1 rajtrácslányai után, nagyon úgy tűnik, az autószalonokon szintén évtizedes múlttal rendelkező színpadi modellek is eltűnhetnek.

Ha a tendencia folytatódik, akkor a rendezvényen részt vevő többi gyártónak a következő esemény még drágább lesz – ez pedig újabb lemondásokhoz vezethet. Lehet, hogy néhány éven belül kritikus helyzetbe kerülnek az autós rendezvények?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!