szerző:
hvg.hu

Újautó-eladások tekintetében egyre kisebb a különbség a részben vagy teljesen elektromos autók és dízelmotoros társaik között.

Az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb jelentése, valamint a JATO idei első negyedéves értékesítési statisztikáinak tanúsága szerint az idei év első negyedévében olyasvalami történt Magyarországon, amire kevesen számítottak.

A január és március közötti időszakban 5,1 százalékos történelmi csúcsot ért el hazánkban a részben vagy teljesen elektromos, azaz a hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) autók eladásainak részaránya az újautó-eladásokból.

Mindeközben a dízelértékesítések hazai mélyrepülése oda jutott, hogy ugyanezen időszakban a hazánkban gazdára talált új személyautóknak mindössze 7,6 százalékát vásárolták gázolajos erőforrással. Ennél alacsonyabb dízel részarányt csak Hollandia, Norvégia és Lengyelország produkált Európában.

A használtautó-import hazánkban egyelőre még mindig komolyabb számokat produkál, mint az új autók piaca, és e tekintetben 2017-ben még csak 2,8 százalékos volt az úgymond zöld autók részesedése. A hazánkba érkező használt autók közül sok több mint 10 éves, és többek közt ennek következménye, hogy a magyar autók átlagos életkora jelenleg 14 évre tehető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!